Brings DM-pris til «Guided by Fans»

I tillegg til å vinne to gull, et sølv og en bronse under Gullblyanten 2017 fredag kveld, ble «Guided by Fans» for Visit Oslo av Anorak hedret med Brings DM-pris.

88666 82b7b original
Anorak mottar Brings DM-pris for «Guided by Fans» for Visit Oslo. Foto: Tor Lie
88667 79f83 original
88668 f8720 original
Brings DM-pris ble delt ut av Børre Jensen, reklamebyråkontakt i Bring. Foto: Tor Lie
88669 40fa3 original

Under årets Øyafestival fikk ti av de internasjonale headlinerne hver sin helt unike og personlige guide med tips til hva de burde oppleve i Oslo. Tipsene kom fra den norske fansen, og ble overrakt artistene personlig da de ankom festivalen. Det er Anorak som står bak kampanjen «Guided by Fans», som ble den nest tyngst premierte jobben under Gullblyanten 2017 fredag kveld.

Japanske Lana Del Rey-kloner

Spesialprisen Brings DM-pris skal hedre det smarte arbeidet i postkassen. Det kan være en enkeltstående aktivitet, eller at DM er med som et virkemiddel i en større kampanje og i samspill med flere medier. Det var Børre Jensen, reklamebyråkontakt i Bring, som delte ut prisen fredag kveld til Anorak med følgende begrunnelse:

– Denne jobben viser at direkte markedsføring, og ikke minst distribusjonen av noe fysisk, kan ha enorm verdensomspennende kraft. Den evner å involvere både i produksjonsfasen og etter at den er overlevert til sine mottakere. Det er verdt å merke seg at det trolig er denne jobben som har ført til at Oslo Reptilpark det siste året har opplevd en markant oppsving i besøk fra japanske Lana Del Rey-kloner. Brings DM-pris går i år høyst fortjent til Anorak og Visit Oslo for jobben «Guided by Fans».

Premien for Brings DM-pris er to delgatpass til Cannes Lions 2018.