Echo-bronse til McCann for Rimi Pluss

McCann sikret seg bronse i kategorien Retail and Direct Sales for Rimi Pluss under årets Echo Awards i Las Vegas, «VM» i direkte- og digitalmarkedsføring

5402 9f78d original

Etter å ha vunnet en rekke priser og fått gode skussmål i Norge, høster nå McCann og Rimi internasjonal anerkjennelse for Rimi Pluss. Med denne appen får brukerne middagstips, handleliste og mulighet for deling av oppskrifter, bilder og hvem man spiser sammen med. Rimi har som første norske annonsør fått tjenesten fullintegrert med Facebook.

– Vårt samarbeid med McCann på Rimi Pluss har både vært lærerikt og inspirerende, og det er alltid morsomt når hardt arbeid og innovasjon får anerkjennelse, sier Henning Eriksen (t.h.), markedssjef i Rimi.

– Vi i McCann er selvfølgelig stolte av at vi nok en gang hevder oss i denne internasjonale konkurransen. Når vi igjen tar med edelt metall i kofferten fra Las Vegas, er det en bekreftelse på vår evne til å levere kampanjer med internasjonalt toppnivå på både strategi, kreativitet og resultat for våre kunder, sier Paal Tarjei Aasheim, markedsdirektør i McCann Norge.

Stadig på pallen i Las Vegas. I tillegg til bronse for Rimi Pluss sikret McCann seg også to Echo Leader Awards (fjerdeplasser) for «Kom deg videre på to minutter» for Tine Iskaffe og «En sommer uten regn» for Widerøe.

– Det at tre av våre bidrag får internasjonal anerkjennelse gir motivasjon til videre innovasjon og satsing, noe våre kunder vil nyte godt av. Med unntak av 2003 har vi stått på pallen i Echo Awards hvert år siden direktemarkedsføring ble et eget fagområde i McCann, sier Aasheim.