Ekornes velger Dinamo for Svane

Svane skal ta en ny og tydelig posisjon i markedet, og har valgt kommunikasjonshuset Dinamo som samarbeidspartner.

22138 b7a45 original
Fra Dinamo: Hilde Eitrem Hansen, Pål Drage, Knut Røse. Fra Ekornes: Stina Bredal-Rørvik og John-Erlend Alstad

Utvalgte byråer ble før jul invitert til å konkurrere om hvem som kunne hjelpe Svane med å profilere seg enda tydeligere i madrassmarkedet. Dinamo ble vurdert som best egnet til å formidle deres posisjon og merkevare.

– Det helhetlige kommunikasjonsmiljøet til Dinamo gir all den fagkompetansen vi trenger samlet på et sted. Vi har lagt en ambisiøs markedsplan, og gleder oss til et spennende samarbeid i tiden fremover, sier Jon-Erlend Alstad i Ekornes.

Skal ta ny posisjon. Svane eies av Ekornes og har en lang historie med norske tradisjoner. Nå skal merkevaren forsterkes ytterligere. Samarbeidet er allerede i gang, og Dinamo skal blant annet levere nytt kommunikasjonskonsept, webløsning og visuell profil.

– Svane tør å skille seg ut i et marked som fremstår som lite differensierende, og har unike kvaliteter som ingen av konkurrentene deres har umiddelbar tilgang til. Merkevaren har bevis for det den står for, og vi gleder oss til å kommunisere dette bredt til både det norske og utenlandske markedet, sier kundeansvarlig i Dinamo, Knut Røse.

Tverrfaglig arbeid. Oppgaven til Dinamo vil bestå av en kombinasjon av taktisk og profilerende kommunikasjon på alle flater.

– Svane vil bli en spennende kunde for Dinamo. I samarbeidet vil hele spekteret av spisskompetansen vår kunne benyttes, og det er fint å se resultatene av den tverrfaglige satsningen, sier administrerende direktør i Dinamo, John Arne Medalen.