Fisherman's Friend velger Dinamo

Distributøren Valora Trade Norway har valgt Dinamo som totalleverandør for Fisherman’s Friend, både på medierådgiving og reklamebyråtjenester.

44914 e726b original
Mattis Bentzen, Morten Andresen (bak), Charlotte Kristoffersen, Inge Fosseie (bak), Henriette Dahl Jensen, Pål Drage (bak) og Helen Selberg Johansen. Foto: Dinamo

Fisherman’s Friend har en lang historie i Norge og en sterk posisjon i det norske pastillmarkedet.

– Vi har en positiv utvikling i Norge og ønsker i 2014-2016 å bli enda mer synlig i markedet og styrke vår posisjon ytterligere hos forbruker. Målet er å opprettholde den fantastiske kjennskapen merket har i Norge, og i tillegg vinne kjøpsøyeblikket enda oftere, sier Henriette Dahl Jensen, Principal Account Manager i Valora Trade Norway.

– Fisherman's Friend ønsker å nå en yngre målgruppe og flere kvinner i årene som kommer, uten at det går på bekostning av den store gruppen av lojale brukere i dag. Dette vil få konsekvenser både for løsninger og medievalg, sier kundeansvarlig og senior rådgiver Helen S. Johansen i Dinamo.

– Fisherman’s Friends unike posisjon gjør at det er mulig å leke og «å dra på litt» i de kreative løsningene og slik sett er Fisherman’s Friend en drømmekunde forsetter hun.

De første løsningene kommer på luften I løpet av kort tid (se de første utendørsløsningen i høyre kolonne). Det vil være tung tilstedeværelse på tv, annonsering i landets største magasiner, sampling mot viktige målgrupper og flere pulser med nasjonale utendørskampanjer.

– Vi valgte Dinamo da de overbeviste med gode løsninger og strategier, samt fordelen med å ha alt i ett kommunikasjonshus fortsetter Henriette Dahl Jensen.

– Vi gleder oss til en spennende periode fremover.