Flaskepost til finale

Cannes Lions: Den ambisiøse Try/Apt-kampanjen «Verdens største flaskepost» gikk videre i to underkategorier i Promo & Activation.

38047 3614b original
En åtte meter lang reklamejobb, tegnet av industridesigner Bård Eker.

Promo & Activation-kategorien skulle egentlig offentliggjøre listen med finalister klokken ni søndag morgen, men juryen har sannsynligvis slitt med å gjøre seg ferdig, ettersom den ikke ble publisert før sent søndag ettermiddag.

Men nå er det altså klart at én norsk jobb går videre. Og som så mange ganger tidligere i Cannes-sammenheng så er det Try/Apt som står bak. Kreativtforum.no har skrevet om Solo-jobben adskillige ganger tidligere, eksempelvis i vår Synserne-spalte og i Månedens arbeid for mars, som den vant.

Jobben gikk videre i kategoriene Best Use of Experiential Marketing in a Promotional Campaign og Food and Non-Alcholic Drinks. Promo & Activation-prisene deles ut mandag kveld.


Promo&Activation Shortlist 2013 EntryDetail.pdf