Fortum og Atyp til topps i Sølvmikken for februar
Nok en Sølvmikken-stjerne i boka til strømleverandøren Fortum og kreatørene Sigurd Solberg & Kristoffer Reppen.

Strømleverandøren Fortum (tidligere Hafslund) har blitt noe av en Sølvmikken-gjenganger de siste par årene, og det er Atyp-kreatørene Sigurd Solberg og Kristoffer Reppen som har vært teamet bak radioreklamen. Forrige gangen Fortum kom øverst på pallen ble det fisket inspirasjon i den store metareklamedammen, og den har åpenbart enda mer å by på.
Juryens begrunnelse: «Juryen har hørt dette konseptet før og denne gangen var det nok til å sende både begeistring og poengsum til topps. I en kategori hvor leverandørene er like og budskapet er enkelt, er det deilig med et konsept som gir rom for det absurde. Juryen humrer og gratulerer spesielt den gamle 12-åringen og Karen-Marie som ikke er Karen-Marie (eller er det Karen-Marie?) med førsteplass!»
– Gjengen i Fortum premieres for å være så glade i radio
– Joho, dette var veldig gøy! Og ekstra hyggelig er det jo at gjengen i Fortum premieres for å være så glade i radio. Det er vel fortjent! Og så må vi selvfølgelig takke Eskil & co i Både Og. Uten dere hadde vi bare vært helt vanlige mennesker uten diplom for Sølvmikken februar 2023, sier vinnerduoen i en kommentar.
Foruten Reppen & Solberg består Atyp-teamet av konsulent Marius Jensen og prosjektleder Anja Kristiansen. Både Og står bak produksjonen.
Avbryter
Gjentar
Karen-Marie
Ung gutt
Veldig enkelt, og motsatt
Nevnte vi metareklame? Vipps gjorde vi det, og TRY tar 2. plassen denne gangen med noen ganske omstendelige og insisterende radiospotter som eksempler på reklame som ikke kan være for Vipps (for da hadde de nemlig vært veldig, veldig enkle).
Juryen omfavner konseptet i sin begrunnelse: «Dette er en jurybegrunnelse for Vipps. Bra jobba.»
Kreativt team bak kampanjen er Lars Joachim Grimstad, Egil Pay, Kenneth Lamond, Even Moseng, Camilla Bjørnhaug og Preben Moan. Konsulenten er Lars Mitlid. Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann.
Vipps – Elleville dager
Ikke en reklame for Vipps
Musikal
Veldig enkelt
Sprudler opp hverdagen
Er det lykkebobler i Farris Frus? Radioreklamen fra Anorak, som vinner tredjeplassen i februar, etterlater i hvert fall det inntrykket. Juryens dom: «Juryen ble tørst og nysgjerrig av disse godt produserte spottene som fikk produktet til å høres godt ut. Her fungerer leskedrikk i lydformat helt utmerket!»
Det er Eirik Johansen, Stein Simonsen og Øystein Markus Holm som utgjør det kreative teamet, mens Marianne Skøien Krognes var konsulent og Ellen Sørnes Hilleren var prosjektleder. Produksjonen er gjort av Både Og.
Bingo
Konfirmasjonstale

Om Sølvmikken
Om Sølvmikken
Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.