Geelmuyden og HyperRedink nominert i CMA

Geelmuyden Kiese er nominert hele 18 ganger i årets International Content Marketing Awards, mens HyperRedink har fått en nominasjon for en klimavennlig sykkelkampanje – i bilkategorien.

Juleevangeliet
Skjermbilde fra «Juleevangeliet 2019» for Den norske kirke, en av de mange nominerte GK-jobbene i årets CMA.

Da CMA denne uken offentliggjorde shortlisten for årets konkurranse, ble det god stemning i GK-leiren. Det viste seg nemlig at byrået har 18 nominasjoner for jobber laget for kunder som Den norske Kirke, Av-og-til, DS/Bertel O. Steen, Experis Academy, YS og DSB.

– Vi venter med å slippe jubelen helt løs til vi ser hvordan det går 26. november, men det er klart vi er strålende fornøyde med så mange nominasjoner. Og kanskje aller mest at det er for syv ulike kunder, sier kreativ leder Ole Henrik Stubberud i GK.

Sykkelkampanje utfordrer bilindustrien

I sommer lanserte HyperRedink en kampanje for Klimaetaten i Oslo Kommune, der målet var å få innbyggerne til å velge kollektivt, sykkel og gange framfor bilen. Nå er kampanjen nominert i kategorien Automotive i CMA. Det er byråleder Henriette Leikanger såre fornøyd med.

– Vi er utrolig stolte av å bli shortlistet i en beintøff konkurranse med de beste byråene fra hele Europa. Samtidig må vi jo gi honnør til CMA for å tørre å løfte frem en grønn kampanje i en kategori som tradisjonelt sett har vært forbeholdt fossilbilindustrien. Det viser jo at bransjen forhåpentligvis er klare for å ta et tydeligere standpunkt med tanke på klima og miljø, forteller Leikanger.