Har skrevet «en fagbok som er morsom å lese»

Nettavisens direktør for innovasjon, Pål Nisja-Wilhelmsen og Strossles publisist- og markedsansvarlig, Mari Grønvold er aktuelle med fagboken «Innholdsmarkedsføring – Fortjent, eid og kjøpt».

IMG 4930x
Mari Grønvold og Pål Nisja-Wilhelmsen.

Boken «Innholdsmarkedsføring – Fortjent, eid og kjøpt» er den nyeste boken om innholdsmarkedsføring signert Pål Nisja-Wilhelmsen. Imidlertid har han denne gangen fått med seg Mari Grønvold som medforfatter. Ifølge forfatterduoen selv tar boken for seg det du trenger å vite for å bedrive bra innholds- markedsføring. Den er sågar «lettlest og full av humoristiske innspill som gjør at den er en fagbok det faktisk er morsomt å lese».

Ifølge Nisja-Wilhelmsen var det naturlig å få Grønvold med på forfatterlaget.

– Det er alltid noen du møter i den profesjonelle sfæren som du på en eller annen måte føler at har skjønt det, sier han og understreker at hun også er god på formidling.

– Jeg har jo en over gjennomsnittlig interesse for innholdsmarkedsføring. Og hos Strossle har virkelig denne interessen blomstret. Veldig mye på grunn av målet til Strossle som er å skape «Thought leaders» og et mål om at vi som jobber her skal være eksperter på vårt felt, som hele tiden blir underbygget med mye faglig påfyll eller muligheter for videreutdanning, forteller Grønvold.

Men hvordan skiller denne seg fra Nisja-Wilhelmsens forrige bok om innholdsmarkedsføring?

– Boken har lagt mye mer vekt på den fortjente innholdsmarkedsføringen. Det vil si det som ofte kalles sosial markedsføring. I tillegg er boken bygget opp rundt konseptet bærekraftig markedsføring, som egentlig betyr noe så enkelt som at man holder seg til en kjerne uansett hvordan man kommuniserer, forteller han.

– Når det kommer til innholdsmarkedsføring så handler det om å ha forbrukeren i tankene, så selv om det er vanskelig for mange bedrifter å legge til side det store «JEG» når de produserer innhold, er det viktig å holde fokus på hva forbrukeren får ut av det de formidler, legger Grønvold til.