Her er vinnerne i Gerety Awards

Årets utgave av den internasjonale kreative konkurransen med ren kvinnejury er i boks: Grand Prix ble vunnet av Burger Kings «The Moldy Whopper», som handler om å øke bevisstheten rundt burgerutfordrerens forpliktelse om å fjerne alle kunstige konserveringsmidler fra hele menyen innen året er omme.

Burger King «The Moldy Whopper» vant Grand Prix i årets Gerety Awards.

Andre gullvinnere i årets konkurranse inkluderer Google «Project Understood», Lacoste «Crocodile Inside», SIGNS, LUX «The Soap with a Lump», Mumbai Police «The Punishing Signal», K's Galleries «Eva Stories», Son de Miel «Last Straw», Apotek Hjärtat «A Hard Pill To Swallow», Help for Heroes «40.000 Strong», Tinder «Swipe Night» og March For Our Lives «The Generation Lockdown».

Det er 22 land på årets vinnerliste, der amerikanske byråer leder an med 22 priser, etterfulgt av India med 11 og Storbritannia med fem.

Samtlige vinnerarbeider fortjener all skryt de kan få, ifølge Gerety Awards’ medgrunnlegger Lucía Ongay.

– Alle jobbene ble gjenstand for grundig og uhildet gransking, der 185 av noen av verdens mest respekterte byrå- og brandledere kom sammen for å finne det aller beste innen reklame. Med dette har årets vinnere i Gerety satt standarden for den beste reklamen i 2020, sier hun selvsikkert.

– Ettersom vi definerer det beste innen reklame sett med kvinnelige øyne, har vi et ansvar å løfte fram det beste av det beste. Annonsører som ønsker å vite hvordan man når de mektigste forbrukere, trenger ikke å se lenger enn til Geretys vinnerliste.

Her ser du alle vinnerne i årets konkurranse.

Om Gerety Awards

Gerety Awards er oppkalt etter Frances Gerety, den amerikanske tekstforfatteren som i 1948 kreerte slagordet «A diamond is forever». Gerety er en internasjonal konkurranse der samtlige i juryen er kvinner. POLs kreative leder Janne Brenda Lysø var Norges representant i årets storjury.