KIND kåret til WBDS Global Agency Of The Year

Etter å ha mottatt hele 10 medaljer i World Brand Design Society Awards (WBDS) ble branding-byrået KIND kåret til Global Agency of the Year 2020/21.

Toppfoto WBDS kf 2

Utmerkelsene ble gitt for KINDs arbeid for Bareksten Spirits, Mær Seaweed, Flyt Seaweed, og det Monaco-baserte motehuset Giannotti. De ulike valørene (fem bronse, tre sølv og to gull) er fordelt på pakningsdesign, branding og foto. I tillegg er KIND også rangert som nummer to på WBDS’ globale liste over prisvinnende, internasjonale byråer.

World Brand Design Society Awards ble etablert for å fremheve det beste av verdens arbeider innen consumer and corporate brand design. WBDS’ rangeringsliste reflekterer en rekke kriterier og er vurdert av en uavhengig, anerkjent og internasjonal jury.

Flyt Seaweed mottok 1 Black award og 1 Gull. Juryen omtalte arbeidet blant annet som «an intelligent piece of work and was presented in an understated, yet powerful way.»

Giannotti dok 25
Giannotti dok 24
Giannotti dok 1

Giannottis kolleksjoner er designet i Monaco og produsert i hjertet av Italia. Giannotti skaper luksusstrikk fra bærekraftige materialer.

Mær 2
Mær packaging 4

Mǽr er et norrønt ord som betyr «det uberørte». Akkurat som taren fra Lerøy Seafood's merkevare «Mær».

Bareksten4
Bareksten2
Bareksten photo identity 7

Bareksten Botanical Gin representerer essensen av Norge, både i smak og karakter: mørk, vill, fantastisk og dramatisk.


Byrået med hovedkontor i Bergen og avdelingskontor i Oslo har mottatt en rekke gjeve priser de siste årene. KIND ble kåret til årets byrå av European Design Awards i 2019/20, som det første skandinaviske byrået noensinne. I fjor ble de kåret til det tredje beste branding-byrået i verden av Creative Pool Awards, og nå når de altså helt til topps igjen i World Brand Design Society Awards.

– Disse prisene er enda en anerkjennelse på det målrettede arbeidet KIND og våre kunder har utført sammen de siste årene. Det er flere måter å anerkjenne suksess på, og kreative utmerkelser er selvsagt en viktig del av dem. Prisene viser at vårt ekstreme fokus på kvalitet lønner seg. Merkevarer med sterke emosjonelle personligheter skaper alltid merverdi og styrker produktets posisjon, sier grunnlegger og leder i KIND, Tom Emil Olsen.