KLP valgte Bates United

Etter en lengre en prosess med mange aktuelle byråer, har KLP nå valgt nytt reklamebyrå. Et byrå som som skal jobbe integrert innenfor alle KLPs forretningsområder.

42001 56b9a original

Mette-Jorunn Meisland, konserndirektør for Marked i KLP.

– For oss i KLP var det viktigste å finne en partner som både forstår oss og har de rette egenskapene og verktøyene som hjelper oss å nå målene våre på kort og lang sikt. Bates sto til slutt igjen som det beste valget for oss framover, sier konserndirektør for Marked, Mette-Jorunn Meisland i KLP (bildet).

Hun trekker særlig fram Bates Uniteds erfaring med medlemsprogram, blant annet gjennom sitt lange samarbeid med COOP, som et viktig valgkriterium. Byråets solide historie med langsiktig merkevarebygging er også blitt tillagt stor vekt.

– Bates har solid kunnskap og erfaring i bruk av CRM og dialogmarkedsføring, noe som vil stå sentralt i KLPs markedsarbeid framover. Vi gleder oss til å få Bates med på laget, sier Meisland.

I Bates er det stor entusiasme knyttet til KLP sitt byråvalg.

– Å skape løsninger som bryter isen mellom oppdragsgiver og folk, og samtidig kontinuerlig jobbe for å bevare vår plass i varmen, er det vi virkelig brenner for i Bates United. KLP er en kunde som sånn sett lar oss spille på hele vårt register, forteller byråleder i Bates United, Per Christian Bjørhusdal.

Avtalen trer i kraft umiddelbart, og skal betjenes av det kreative teamet Petter Andersen og Anders Asheim, sammen med rådgiverne Geir Modum og Morten Kjærnes.

– Vi gleder oss stort ta fatt på oppgaven med å engasjere og begeistre KLP og deres kunder fremover. Vi har lang erfaring med kunder innenfor bank/finans og forsikring, og det blir spennende og gøy å bruke denne kompetansen på KLP uttaler Geir Modum.