Maarud fikk terningkast seks av Sølvmikkens smakspanel
August-Sølvmikken ble vunnet av NORD DDB og deres knasende Maarud-kampanje.
Potetgull er sprø greier, og det gjelder som regel også reklamen. NORD DDBs Maarud-kampanje i august var intet unntak, og kom i både hel- og halvsnåle varianter.
Juryen stemte kampanjen til topps med følgende begrunnelse:
«Etter å ha smakt på Maaruds nyeste konsept var det ingen tvil om at vi likte det. Dette var sprøtt, gøy fjas som gjorde seg i øret og vi tror det også frister folks ganer også. Noen i juryen mener de kjenner igjen jingelen fra fortiden og liker hvordan den brukes i en moderne kontekst. Dette var rett og slett forfriskende, i den grad potetgull kan være forfriskende.»
– Helt sprøtt!
Kreativt team hos NORD DDB var Henriette Fürst & Jens Østrem, mens prosjektlederen var Helene Follesøy. Verdens Sterkeste Mann sto for produksjonen.
– Det er helt sprøtt! Veldig kult å vinne for noe vi alle har hatt det så gøy med!, sier de glade vinnerne til Kreativt Forum.
Ugler i mose
Tunga
Huske at mann har glemt
Sitrus i sentrum
Lytteren er aldri i tvil om at WALs august-kampanje for EXTRA handler om å selge klementiner, noe juryens begrunnelse for andreplassen i august gjenspeiler:
«Pris, produkt og repeterende dagligvarer er det nok av på radio, og derfor er det ekstra deilig når det dukker opp noe som evner å banke inn budskapet samtidig som det bryter kategorispråket samtidig som det er underholdende. Det er ofte en hårfin balanse mellom tåpelig og gøy, men dette lander i god jord hos juryen. Klementinjord selvfølgelig.»
Det er Simen Frogner & Fredrik Bjørn som var WALs kreative team, og de hadde med seg konsulentene Christoffer Nergård og Herman Stormyr samt prosjektleder Vilde Løvaas Jensen. Sagveien Resort produserte.
Drivhuset
Modne frukter
Alt var ikke bedre før
Fell Tech tilbyr moderne sikkerhetsløsninger, og har fått sin rake motsetning i firmaet Gressberg & Larsen, som vi møter i reklamen fra Ring 2, bronsevinneren i august.
Vi lar Sølvmikkjuryen utbrodere:
«Felltech tar oss med inn i en tidsmaskin og dette var en reise vi likte godt. Veldig fint grep å ringe tilbake i tid, og det er nok mange som kan erindre at de selv har vært i liknende situasjoner i egne bygårder. Du kan sagtens si at juryen var meget begeistret over både idé og det produserede verk.»
Hos Ring 2 besto det kreative teamet av firerbanden Ole Garbo, Alexander Gjersøe, Anders Bjørtomt og Hans Magne Ekre. Konsulent og prosjektleder var henholdsvis Per Kristian Voss Halvorsen og Ina Egelandsdal, mens produksjonen ble gjennomført av Sagveien Resort.
Gressberg & Larsen
Om Sølvmikken
Om Sølvmikken
Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.