McCann vant BEST-kåringen

Juryen tygget en liten stund og kåret DENT til kvartalets annonsefavoritt.

56761 e5792 original
Vinnerteamet: Torny Hesle, Camilla Raanaas (bak), Marte Langfjæran, Thale Høy-Petersen (bak) og Ingrid Lea. Torstein Drogseth var ikke tilstede da bildet ble tatt.
56764 d7c32 original

Vinneren av printannonse-kåringen for siste kvartal 2014 er McCanns annonsekampanje med spiselige penner (der Dent foreslås som et bedre alternativ for de tyggeavhengige).

Juryen, som i 2014 har bestått av Kristian Lyse (SMFB), Erik Heisholt (Anti), Svein Larsen (Futatsu), Gunn Helen Hagen (annonsedirektør Aftenposten) og Lars Mitlid (TRY), har følgende å bemerke om vinnerjobben:

«Stor enighet om at det er en fin printpause som pirrer pastillappetitten. Søt liten sak basert på en enkel innsikt. Uttrykket er friskt og delikat, og det ligger mye smak uten å overdrive det visuelle – noe pastillbransjen ofte gjør. Nedtygget penn kunne fort blitt ekkelt, men her løses det på en balansert måte.

I møteprotokollen noteres: kjøp pastiller til neste jurymøte.»

Du ser hele kampanjen i kolonnen til høyre.

Med McCanns kvartalsseirer er det klart at den endelige vinneren av Best 2014 enten blir Try/Apt eller McCann. Tidligere kvartalvinnere i 2014 er Try/Apt for Volkswagen, McCann med en annonse for Statoil og Try/Apt med en annonse for Amnesty.