Nytt byrå flytter inn i 657 Oslo

Oslo Digital, med ekspertise innen e-handel og digitale kanaler, etablerer seg hos coworking-spacet 657 Oslo.

Oslo Digital
Fra venstre: Natalia Barbin, Edmond Yang, Jun-Jie Yang, Filip Elverhøy og Jesper Førisdahl.

Oslo Digital ble grunnlagt av Filip Elverhøy og Edmond Yang i 2020. Som tidligere direktør for e-handel i Elkjøp, så Filip at valget for e-handlere enten var reklamebyrå eller IT-leverandør.

– Jeg manglet alltid noen som virkelig forsto driverne, metodene og tankesettet til digital handel. Det var alltid en tilleggstjeneste og ikke hovedkompetansen til byråene, sier Elverhøy. – Dette holder ikke når man skal konkurrere med de beste, e- handel har blitt en suksessfaktor for å lykkes med handel. Det blir enda mer relevant nå som Amazon er på vei inn i Norden, legger han til.

Edmond Yang har jobbet som multidisiplinær freelance-designer i over 18 år, og fungerte som «digitaliseringseksperten» hos flere store byråer i Oslo de første årene. Videre har han jobbet som Art Director og designer for skandinaviske merkevarer, og ifølge byrået har han stadig en innovasjonsprosess på gang i krysningen kultur, design, teknologi og kommersialisering.

Med på laget har Elverhøy og Yang fått med seg profiler fra ulike felt, som blant annet Natalia Barbin (tjenestedesign, markedsføring og sosiale medier), som i tillegg er populær DJ, Jun Jie som er 3D-artist og spilldesigner, samt Jesper Førisdahl, som ifølge Elverøy og Yang er ekspert på front-end utvikling.

Innovasjon og investeringsmuligheter

Oslo Digital sier de legger vekt på innovasjon og digitalisering, og de har hoppet inn på eiersiden og drifting av startup-selskapene XVR og The Green Deal. I 2019 vant Oslo Digital en pitch med XVR, da de presenterte sin VR-teknologi for boligvisning som en del av Nordic Innovation Pavilion i Shenzhen i Kina. The Green Deal er en innovativ løsning for mer holdbar og bærekraftig returhåndtering.

Blant kundene finnes merkevarer som Red Bull, Thon Eiendom, Kvik kjøkken og Lumier.