Røde Kors velger McCann Oslo

– Foruten å levere best på kompetansekravene skilte McCann Oslo seg ut med et stort overskudd av gode idéer, sier Mads Harlem, kommunikasjons- og markedssjef i Røde Kors.

51200 36ce8 original
Foto: McCann

Neste år er det 150 år siden Røde Kors ble etablert i Norge, og jubileet skal markeres med en stor, nasjonal kampanje. Nå er McCann Oslo tildelt oppdraget med å utvikle overliggende konsept for både betalte, egne og fortjente medier.

Et nytt McCann Oslo

– Røde Kors er et av landets best kjente merker, men mange er ikke klar over hvor stor bredde det er i vårt humanitære arbeid i Norge. De aller flest i landet møter Røde Kors på en eller annen måte i sitt lokalmiljø. Vi har fått med oss endringene som har skjedd i McCann Oslo og ser ingen som er bedre egnet enn dem til denne oppgaven, sier Harlem.

«Tilstede – nær deg» er overskriften for alle aktiviteter i forbindelse med jubileet, som innebærer Røde Kors’ største satsing i 2015. Kampanjen skal gå på lufta på slutten av første kvartal.

– Et varmere Norge

– Å få tillit hos Norges største humanitære organisasjon er en stor ære. Vår ambisjon er å bidra til å skape et varmere Norge, og rekruttere enda flere til det frivillige arbeidet som er fundamentet for hele Røde Kors, sier kundeansvarlig rådgiver og byråleder i McCann Oslo, Linda Kling.

Prosjektleder er Kristin Lien. Kreatørene som skal jobbe med prosjektet er Daniel Eraker og Jonathan Aglen, Stein Simonsen og Torstein Greni. De to sistnevnte var medvirkende i noen av de mest prisbelønte jobbene for hjelpeorganisasjoner de siste årene, som «Tea Time» for Antirasistisk Senter og «Sekunder» for Leger Uten Grenser.