Satser på produkt- og tjenesteutvikling

Dinamo har startet Dinamo Services, som skal utvikle permanente tjenester og verktøy. Enhetens fokus blir kundens totalopplevelse gjennom servicedesign og kommunikasjon på nett.

7801 2fe05 original

Med Dinamo Services ønsker kommunikasjonshuset å ta et ansvar for ennå større deler av virksomheters verdiskaping og markedsposisjonering. Enheten vil også bidra til forretningsutvikling gjennom mer permanente kommunikasjons- og tjenesteløsninger.

– Produkt- og tjenesteutvikling er et fagfelt som krever egne verktøy, prosesser, tankesett og språk. Vi har derfor valgt å skille det ut som et eget satsningsområde hos oss, sier leder i Dinamo Services, Tom Søgård.

– Vi vil jobbe med virksomheters overordnede posisjoneringsstrategi og ta utgangspunkt i deres kunders totalopplevelse for å utvikle produkter og tjenester. På den måten vil vi bidra til økt verdiskaping og styrkede kunderelasjoner, sier han.

Kartlegger kundereisen. Dinamo Services vil også fokusere på å kartlegge kundereisen: Alle møteplasser og kontaktpunkter mellom virksomheten og kundene. På denne måten skal de bistå virksomheter med å tenke posisjoneringsstrategi gjennom hele verdikjeden og spesielt inn i de digitale møteplassene hvor kundene befinner seg.

– Vi skal vise hvordan posisjoneringsstrategien og virkemidlene ikke bare kan skape et kundeløfte, men også levere på det i praksis. Det er gjennom kundens erfaring med virksomheten at merkevaren innfrir og befestes, og det er viktig at vi kan tilby tjenester og kompetanse på dette for de virksomhetene som tenker slik som oss, sier digital direktør i Dinamo, Helge Tennø.

Eksempler på tjenester som allerede er utviklet gjennom Dinamo Services er Windows 8 app’en «PrisLimbo» for Elkjøp Nordic og produktet «Ad Management System» som er en dynamisk infrastruktur for styring av taktisk nettannonsering. I tillegg jobbes det med et titalls helt konkrete tjenester og applikasjoner, både fysiske og digitale løsninger.

Firehodet troll.
I første omgang består enheten av fire personer, som også benytter seg av strategisk kompetanse og idékraft samt programmerings- og produksjonskompetanse som allerede befinner seg i Dinamo. I tillegg til Tom Søgård og Helge Tennø består Dinamo Services av konseptutviklerne Henrik Mattsson og Tom Arne Heldal Bakkemoen.

På bildet: Tom Søgård, Tom Arne Heldal Bakkemoen, Helge Tennø og Henrik Mattsson. Foto: Dinamo