Satset på kjærlighet, vant Sølvfisk

TINE og McCanns første film på konseptet «Det er mye kjærlighet i god mat» har vunnet Sølvfisken for februar.

72994 b0910 original

I februar lanserte TINE og McCann det nye kommunikasjonskonseptet «Det er mye kjærlighet i god mat». Dette er første gang TINE samler produkter som smør, rømme, kremfløte og crème fraîche under et felles, overliggende konsept. Tidligere har de enkelte produktene hatt separate kommunikasjonsstrategier. Fra nå av omfavnes de alle av det emosjonelle budskapet.

– All den gode maten man får hver eneste dag i oppveksten er kanskje det sterkeste uttrykket for kjærlighet som finnes, men som barn innser man det ikke før det nesten er for sent. Vi tror mange kan kjenne seg igjen i innsatsen mammaen i filmen legger ned for sønnen sin, fortalte kreatørteamet Adam Billyeald og Jørgen Lauré hos McCann da kampanjen ble lansert.

Sølvfisk-juryen kjente seg tydeligvis igjen, og premierte jobben med februar-Sølvfisken. Dommen lyder som følger:

– Profilfilmen for Tines matlagingsprodukter handler om at maten gjør mer enn å fylle magen hver dag, det er også en kjærlighetserklæring fra dem som lager den til dem som spiser den. Stemningsfullt og fint om alle hverdagsmåltidene, som til sammen bygger sterke relasjoner mellom oss mennesker, sier juryen.

Filmen er regissert av Kristoffer Carlin, mens Pravda har stått for produksjonen.

Januar-Sølvfisken gikk til TRY og Volkswagen.