Småbarnsliv ble Årets Facebookside

Under Social Media Days onsdag ettermiddag vant Dinamo og Gjensidige prisen Årets Facebook-side for lanseringen Småbarnsliv.

42538 4e7fe original
42541 670d2 original
42544 f2898 original

Konferansen Social Media Days ble avsluttet med en prisutdeling der de blant annet kåret de beste Facebook-sidene blant bedrifter og organisasjoner i Norge.

Juryen hadde følgende å si om vinneren:

En verdig vinner med et sterkt og tydelig uttrykk. Gjennom en tydelig strategi har de nådd ut til en klart definert målgruppe med sitt budskap. Vinneren har på eksemplarisk vis brukt målrettet og variert innhold for å engasjere, og gjøre sine tjenester relevante og aktuelle. De snakker ikke først og fremst ikke om seg selv, men tar opp tema som engasjerer målgruppen. De har laget sitt eget communiy, og blitt et naturlig samlingssted for en av Norges mest ettertraktede målgrupper. Denne siden lytter aktivt til sine følgere. De tar også et skritt videre og inviterer sine følgere med i produktutviklingen.

Facebooksiden Småbarnsliv ble etablert av Gjensidige i samarbeid med Dinamo i oktober 2013. Målet var å nå ut til barnefamilier og gjøre dem godt forberedt på tilværelsen med små barn. Aktiviteten skulle være for alle. Den skulle ikke selge noe, men kunne tilby relevante tjenester og produkter fra Gjensidige.

Langt over egen forventning

– Vi opprettet pilotprogrammet «Foreldrepanelet» der 300 småbarnsforeldre ble invitert til en lukket Facebook-gruppe for å bidra i utformingen av innhold, løsning og tjenester. Vi stilte spørsmål, testet og overvåket. Vi snakket med målgruppen; ikke til dem. Det vi så engasjerte, tok vi videre og lot alle ta del, forteller Christin Elvegård i Dinamo.

På fire måneder fikk gruppen 12.000 venner på Facebook. Målet før oppstarten i oktober var å få 5.000 venner i løpet av 2013 – det vil si et resultat på 140 prosent mer enn målsettingen.

Her er alle prisvinnerne i Social Media Awards 2014:

  • Årets Twitter-melding: Erna Solberg
  • Årets ildsjel: Christian Brosstad
  • Årets Facebook-side: Småbarnsliv
  • Beste krisehåndtering i sosiale medier: Findus
  • Beste kundeengasjement: NRK Sport
  • Beste HR/Employer Branding: Berg Hansen
  • Best på Business to Business: Dipper
  • Beste aktivitet/kampanje: #GrønnPose av Renovasjonsetaten
  • Best på kundeservice: Altibox