SMFB skal gjøre Harahorn Gin kjent i utlandet

Håndverksgin-produsenten Harahorn skal bli enda mer synlig internasjonalt med hjelp fra SMFB.

Team Harahorn
Team Harahorn: Fredrik Melby (Head of Design), Jarle Nereng (Harahorn), Mari Jacobsen (prosjektleder), Viktoria Hansson (planner), selveste Harahødden i midten, Thomas Askim (kreatør), Kristian Schøning-Kristiansen (konsulent) og Eirik Stensrud (kreatør).

Merkevaren Harahorn Gin har siden lansering november 2015 blitt Norges mest solgte håndverksgin, kåret til Gin of the year i USA, og fått gullmedaljer i flere internasjonale konkurranser. Dette har vist at norsk håndverksgin er helt i verdenstoppen på kvalitet. Harahorn distribueres nå til 18 forskjellige land, hvor USA er absolutt største marked. Harahorn er også den fjerde mest solgte ginen til taxfree-giganten Heinemann i Europa.

Nå skal Harahorn bli enda mer synlig internasjonalt og med seg på laget har de fått SMFB.

Internasjonal erfaring

– Når vi nå skulle lage ny merkevareplattform som skal legge til rette for å skape en rød tråd i alt vi gjør i alle markeder, så vi etter et miljø med internasjonal erfaring. SMFB er det byrået i Norge som har vist at de kan håndtere ulike internasjonale markeder, og lage effektiv reklame som gir stor oppmerksomhet for pengene. Vi har i fellesskap utarbeidet en ny kreativ plattform vi har stor tro på. Nå ser jeg frem til å ta neste steg med SMFB, og det vil dere kanskje se resultatet av om ikke så alt for lenge, sier produktansvarlig for Harahorn, og eksportsjef for Det Norske Brenneri, Jarle Nereng.

Byråleder Kristian Schøning-Kristiansen i SMFB gleder seg til å gjøre Harahorn kjent i verden.

– Dette er en fantastisk spennende oppgave, hvor vi får muligheten til å jobbe med et skikkelig kvalitetsprodukt med store ambisjoner. Både historien og produktet til Harahorn er unikt, og det ser vi frem til å la flere der ute få med seg, sier Schøning-Kristiansen.