Storebrand er Årets Markedsfører

McCann og Storebrand triumferte da seks finalister kjempet om tittelen «Årets Markedsfører 2014», som ble delt ut tirsdag kveld.

60352 39bbb original

Prisen «Årets Markedsfører 2014» delt tirsdag kveld på et arrangement i regi av Handelshøyskolen BI, Markedsføringsforeningen i Oslo, Markedsforbundet og Kampanje.

– Juryen var samstemte i sin konklusjon og vi har gleden av å tildele prisen «Årets markedsfører 2014» til Storebrand for caset «Skal bare reposisjonere et av Norges eldste finanskonsern», sa professor og instituttleder ved Institutt for markedsføring, Bendik Samuelsen under opplesningen av juryens begrunnelse, melder Kampanje.

Storebrand kjempet om tittelen med bedrifter som NSB, Freia og Volkswagen.

Case-oppgaven Storebrand vant med rommer mer enn bare reklamekonseptet, selv om den har vært en sentral del. McCann har også tidligere fått uttelling på samme kampanje, blant annet Sølvfisk, delt førsteplass og tre stjerner i Stella, gull i INMAs performance awards og sølv i Mediestrategiprisen. I disse dager kjemper filmen (#justgonna) også i finalen under New York Festivals.