Storytel til topps i Sølvfisken

Sølvfisken for juli går til Morgensterns film «Lytt deg bort i sommer» for lydbokaktøren Storytel.

Morgenstern og Storytel antok med rette at sommeren 2020 ville bli norgeshistoriens mest lokale fellesferie, en ferie der lydboken var den beste og enkleste måten å reise bort fra alt sammen (særlig for de med familien stuet sammen på hytte). Løsningens historiske sveip fra 1940-tallet og frem til i dag var noe sølvfiskjuryen satte ekstra pris på, ifølge begrunnelsen:


«I en Sølvfisk-måned helt på det jevne, var det én film som sto ut fra mengden. Storytels reklame for lydbøker både overrasker, begeistrer og underholder juryen. Tyske offiserer i full krangel, er jo befriende langt unna den norske hverdagen man er vant til å se i reklameblokka. Og valget med å la mor være helt likegyldig til barnas kjekling, er også både uvant og småfrekt. Helt supert! Juryen synes det er ekstra gøy når jeg liten aktør viser vei og bryter med sin egen kategori, og vi håper denne filmen vil inspirere flere markedssjefer til å velge den spreke ideen neste gang. Gratulerer til Storytel!»

Det kreative teamet bak består av Bjørnar Buxrud og Torkild Jarnholt, mens filmen er regissert av Stian Johansen hos Willy Nikkers.