Try/Apt vinner løve nr. 4

Cannes Lions: Volkswagens «BlueMotion Roulette»-kampanje vant sin tredje bronseløve onsdag kveld da vinnerne i Cyber Lions ble annonsert.

7149 3a1e3 original

I tillegg har Try/Apt vunnet Sølv i PR Lions for sin kampanje for Solo, «Solo, Soon to be famous». «BlueMotion Roulette» har også vunnet bronse i både Promo & Activation og Media Lions. Foreløpig er Try/Apt det eneste norske byrået som har vunnet løver.

Det er likevel andre nordmenn som fortsetter å plukke med seg priser dag etter dag. Montblanc-kampanjen fra Leo Burnett Milano, laget av André Gidoin og Markus Ivan Johansson, har hittil vunnet et gull, to sølv og tre bronse, mens R/GA NY og deres Adam Tensta-kampanje, laget av Morten Halvorsen i team med svenskene Rasmus Keger og Rasmus Wangelin, har vunnet to gull og to bronse.

R/GA NY vant for øvrig Grand Prix i Cyber med sin Nike + Fuelband-kampanjen. Det gjorde også svenske Volontaire Stockholm med sin Twitter-kampanje for VisitSweden (se egen sak).

Nominert i Cyber var også SMFBs «The Home Showroom» og «The Kitchen Planner», begge for IKEA.

På bildet: Cannes Connect Bar, på taket av festivalpalasset.