VG, Asan og Kirkens Bymisjon på Shots’ september-liste

Tre ferske norske reklameproduksjoner er blant et knippe jobber som blir kåret til de beste reklamefilmene i september på det kjente reklamefilm-nettstedet Shots

Kirkensbymisjon
Moteriktige eller fattilus? Filmen for Kirkens Bymisjon fokuserer på utfordringene som møter barn og unge i Norge som vokser opp i fattigdom.

Tidligere i uken meldte vi om at Shots fremhevet SMFBs nye film for VG, laget sammen med Bacon og regissør Andreas Riiser. Dagen etter publiserte showreel-nettstedet sin liste over filmer som var best i verden i september, og der er ytterligere to norske produksjoner med: Anoraks «lifehacks»-film for Kirkens Bymisjon, også den laget med Bacon, med Marc Reisbig som regissør, samt Triggers nye film for Asan, produsert av Oslo Assembly og regissør Lars Tovik.

Filmen for Kirkens Bymisjon handler om viktigheten av å snakke om fattigdom, ettersom over 100.000 barn og unge vokser opp fattige i Norge, og hva det byr på av utfordringer. Asan-filmen handler om å ta vare på intimiteten i et stadig mer porno-eksponert samfunn, og samtidig bidra til å dempe forventningspresset dette medfører for unge.

– Dette synes vi er gøy. Det er selvfølgelig en fjær i hatten for Oslo Assembly at vårt arbeid anerkjennes ute i den store verden, sier Asan-regissør Tovik til kreativtforum.no.

Se filmene her:

Kirkens Bymisjon
VG
Asan