VisitOSLO lanserer dugnadskampanje

Facebook-kampanjen «Restart Oslo 2021» skal gi byens reiseliv drahjelp inn i det nye året.

Fra utsiktspunktet i Ekebergparken skulpturpark VO07492 Foto Didrick Stenersen Visit OSLO
Fra utsiktspunktet i Ekebergparken skulpturpark. Foto: Didrick Stenersen / VisitOSLO

– Å gi bort opplevelser har lenge vært en trend. Med denne kampanjen vil vi oppfordre Oslo-folk til å legge lokale opplevelser under treet i år og bli med på dugnad for å restarte Oslo i 2021, sier markedssjef Anne-Signe Fagereng i VisitOSLO.

Førjulskampanjen #RestartOslo2021 kjøres i gang på Facebook i disse dager. Her skal Oslo-folk få sjansen til å vinne premier fra en rekke lokale reiselivsaktører. For ifølge Fagereng lot ikke responsen vente på seg da VisitOSLO nylig sendte ut en forespørsel til sine partnere om noen kunne tenke seg å stille med premier til en førjulskampanje.

Et rop om hjelp fra reiselivsnæringen

Målet med kampanjen er å gjøre Oslo-folk oppmerksomme på opplevelsestilbudet de har rett utenfor dørstokken, og håpet er selvsagt at mange vil la seg friste til å kjøpe opplevelsene som promoteres. For kampanjen er også et rop om hjelp fra byens reiselivsnæring. De besøkende har uteblitt i månedsvis, og nå er også julebordsesongen avlyst.

– Vi tror at folk vil bli ekstra glade for å få noe de kan se fram til etter nedstengingen, og samtidig har aktørene som sørger for byens fantastiske kultur, mat- og opplevelsestilbud et sårt behov for at vi støtter opp om dem nå. Årets julegavetips fra oss er derfor: Legg Oslo-opplevelser under treet i år! oppfordrer Anne-Signe Fagereng.

På grunn av all interessen fra potensielle partnere i forbindelse med førjulskampanjen, er det allerede bestemt at det blir en «runde 2» på nyåret.

«Uten våre partneres bidrag hadde vi ikke kunnet gjennomføre kampanjen, så «Restart Oslo 2021» er en skikkelig dugnadskampanje.»
96671 c5d54 original

Anne-Signe Fagereng, markedssjef i VisitOSLO.

«Restart Oslo 2021» kjøres på Facebook og består av daglige poster som profilerer en av VisitOSLOs partnere, med mulighet for å vinne opplevelsen for dem som kommenterer under posten. Kampanjen kan følges på facebook.com/visitoslo. Første #RestartOslo2021-post publiseres i dag, onsdag 25. november.

Om VisitOSLO

VisitOSLO er et aksjeselskap eiet av reiselivsbedrifter i Oslo og omegn. VisitOSLO arbeider blant annet med markedsføring i digitale medier og driver turistinformasjonen i Oslo og det offisielle nettstedet visitoslo.com.