Widerøe blant årets beste

Bransjetidsskriftet Adweek inkluderer Widerøe-filmen «Grandpa's Magic Trick» på listen over årets ti beste reklamefilmer. McCann Oslo står bak.

9163 b8ea0 original

Adweek-journalist Tim Nudd har valgt seg ut «årets vakreste, mest underholdende, fascinerende og mektige reklamefilmer», og blant dem finner vi filmer som «Three Little Pigs» for The Guardian, «Beer Chase» for Carlton Draught, «Jogger» for Nike og «It's Halftime, America» for Chrystler.

Listen teller ned fra 10 til 1, og på plass nummer 3 finner vi altså «Grandpa's Magic Trick» for Widerøe, regissert av Marius Holst for 4 ½.

– Vi hadde ljugd om vi sa annet enn at vi ble glade, særlig når vi ser hva som er rett foran – og rett bak oss – på lista. Og at vi sender varme takketanker gjennom lufta til alle de usedvanlig mange som har bidratt til at filmen ble akkurat sånn som den ble, sier teamet fra McCann.

Adweek skriver blant annet: «Denne sublime reklamefilmen for et regionalt norsk flyselskap er medrivende. Den har vakker natur, fantastisk skuespill, bygger seg opp sakte på pirrende vis og har en fortryllende payoff» [ … ] «Den er stillferdig, enkel og vakker, og fanger følelsen av undring om det å fly, en følelse som så sårt har manglet i flybransjen den siste tiden».

Se hele årsbeste-lista her.

Reklamefilmene er signert 4 ½ ved regissør Marius Holst og produsent Magnus Castracane. Filmfotograf har vært John Andreas Andersen og etterabeid er ved Storyline.

Filmen kan også sees på YouTube.

Team Mccann:
Rådgiver Janne Espevalen
Prosjektleder Camilla von Borcke
AD Torstein Greni
Formgiver Charlotte Havstad
Tekstforfatter Stein Simonsen
Planner Svein Sælid
Byråprodusent Beril Holte Rasmussen


Annonse: