Fra Oslo til MK Bergen

MK Bergen henter nytt kreativt team fra Oslo.

12384 d81ee original

MK Bergen styrker sin kreative kapasitet ytterligere ved å hente Anders Holm og Jens Gundersen til Bergen.

– Vi er både stolte og glade over at Anders og Jens har valgt oss, sier kreatør og partner i MK Bergen, Per Thoresson Lund.

Han nøler ikke med å kalle ansettelsen et scoop.
– Dette er et knallsterkt team med skyhøye kreative ambisjoner. Hos oss skal de virkelig få boltre seg med noen av landets sterkeste merkevarer.

Holm og Gundersen er begge Westerdøler, har det siste året vært tilknyttet Dinamo og blant annet jobbet med den årlige Involve Yourself-kampanjen til Røde Kors Ungdom, Changemaker, Norsk Folkehjelps Ungdom, Flyktningehjelpen og PRESS (Redd Barnas ungdomsorganisasjon), Røde Kors, NORAD og Kondomeriet. Teamet står også bak verdens første musikkfestival på YouTube, med artister som Datarock, Karin Park, Katzenjammer og Real Ones.

Tiltrukket av utfordrerbyrå
. – Det skulle ikke mer til enn en kort tur til Bergen så var vi overbevist om at dette var byrået for oss. MK Bergen har bevist at de er en seriøs utfordrer til byråene i hovedstaden. Vi har allerede begynt å øve på å prate høyt og fort, så får vi se hvordan det går med skarringen etter hvert, sier Holm.

MK Bergen jobber med kunder som Q-Meieriene, Kavli, Sunkost, Mitsubishi, Securitas Direct og BKK. Byrået ble medlem av Kreativt Forum i 2009 og tidligere byråleder (nå strategisk rådgiver) Svein Roger Selle er kandidat til nytt styremedlem i bransjeorganisasjonen. Byrået har rundt 20 ansatte fordelt på 18 årsverk.

Foto: MK Bergen