Fra Synnøve Finden til Los&Co

Los har ansatt Siri Melberg som rådgiver. Hun kommer fra stillingen som direktør for innovasjon og merkevare i Synnøve Finden, hvor hun også har vært markedsdirektør.



Melberg har dessuten solid bransjeerfaring fra tiden før Synnøve Finden, med over ti år som konsulent og prosjektleder i ulike designbyråer som Scandinavian Design Group og Strømme Throndsen Design.

– Gjennom ansettelsen av Siri Melberg styrker Los&Co sitt rådgivningsteam ytterligere innen kjerneområdene forretningsforståelse og markedskommunikasjon, sier daglig leder Jan Christian Fosseidbråten

I Synnøve Finden har Melberg blant annet hatt ansvaret for Synnøve-merket, utvikling og etablering av Den Stolte Hane, samt lansering av Tropicana juice, Sørlandschips og Peppes dagligvare. Som konsulent og prosjektleder i ulike designbyråer, har hun hatt ansvar for flere kjente norske og internasjonale merkevarer og arbeidet med prosjekter knyttet til corporate- og pakningsdesign. Siri Melberg har en MBA i merkevareledelse fra NHH.

– Jeg opplever at Los&Co på få år har inntatt en posisjon som et nytt og spennende kommunikasjonsbyrå. De har et faglig miljø som fanger bredere sammenlignet med tradisjonelle reklamebyråer. Dette fascinerte meg, og jeg ser frem til nå å jobbe med merkevare og kommunikasjon i et bredt perspektiv, både innsikt, reklame, PR og design, sier Melberg.