Nye kreative hoder til Artell

Reklamebyrået Artell Kommunikasjon vokser og har ansatt to nye tekstforfattere og en ny PR-rådgiver.

38580 292e8 original
På bildet: Lene Hatlenes, Tine Kristensen, Peter Kihlman og Cato Gustavson. Foto: Dag Nordsveen

Artell Kommunikasjon har ansatt tre nye kreative hoder. Ifølge trioens nye arbeidsgiver har alle tre flyttet fra storbyer til Tønsberg for å jobbe. Peter Kihlman (31) og Tine Kristensen (35) er nye tekstforfattere. Byrået dobler dermed antall kreative team på reklame, PR og digitale kommunikasjonskampanjer. Cato W Gustavson (30) tiltrådte tidligere i år som PR-rådgiver inn i byråets PR-team

– Med årets nyansettelser fortsetter vi å øke byråets kompetansebredde. De tre siste årene har Artell hatt en god, men nøktern vekst i antall ansatte, kommenterer byråleder og partner Lene B. Hatlenes (44).

Norges største pappablogger

Peter Kihlman flyttet nylig fra Oslo til Vestfold sammen med familien. Med en BA i Markedskommunikasjon fra BI i Oslo i hånden og en kreativ bakgrunn fra blant andre Ving Norge, Transform AS, Nordisk Film Interactive, COO Reklamebyrå og Norges fremste pappablogger på pappahjerte.no, føler han seg hjemme i Tønsbergs kreative miljø.

Språkekspert og medieviter

Tine Kristensen er også tilflytter fra Oslo, og forteller at Tønsbergs kreative miljø var utslagsgivende. Hun har en BA i Norsk fra Høgskolen i Telemark og mellomfag i medievitenskap fra Universitetet i Trondheim. Hun kommer fra tidligere stillinger som konsulent i byrået Totaltekst og redaksjonsmedarbeider i mediebyrået Universum.

PR-rådgiver fra Hawai og London

Tidligere i år ble PR-rådgiver Cato W Gustavson hentet inn fra London for å jobbe med PR- strategi og operativt PR-arbeid i et bredt spekter av tradisjonelle og digitale kanaler. Gustavson er opprinnelig fra Kongsberg og flyttet til Tønsberg for å starte i Artell. Han har en Master i Media og PR fra Newcastle University, samt byråerfaring fra Ketchum, et av Londons største PR-byråer, og fra PR-byrået Admiral i Newcastle. Han har jobbet med kjente merkevarer som BMW, IBM og FedEx.

Ny kreativ leder

I mars i år overtok tekstforfatter og kunderådgiver Henning Karlsen (40) rollen som kreativ leder i Artell. Han har bakgrunn fra IT-selskapet Visma og reklamebyrået Bates der han har jobbet med kjente merkevarebyggere som Telenor, Sony, Nidar, Interoptik, Jordan, Gjensidige/NOR, Leger Uten Grenser, Norges Røde Kors.