Tre spesialister til Uniform

Ansetter tre nye designere for å styrke sin posisjon innen tjenestedesign.

54707 8a24c original
Thea Basthus Nilsen, Carl Gürgens og Victoria Hovland. Foto: Uniform

– Fra å bli oppfattet som det mange vil kalle et tradisjonelt designbyrå, har Uniform endret kurs og fokuserer mer på tjenestedesign som metodikk for å skape tilgjengelige, relevante og gode merkevareopplevelser, skriver byrået i en pressemelding.

Thea Basthus Nilsen har en Master i tjenestedesign fra AHO. Hun har erfaring fra Grid hvor hun har jobbet med kunder som Ruter, Widerøe, Ekornes, Lilleborg, P4 og Orkla.

Carl Gürgens er prisvinnende designer og Art Director med mange års erfaring fra inn- og utland. Han kommer fra SØGN og har jobbet med store kommersielle og kulturelle oppdragsgivere innen det private og offentlige. Gürgens har undervist, vært sensor, veileder og foreleser ved flere av Norges ledende design- og kunsthøgskoler. Han har utdannelse fra KHiO og Central Saint Martins College of Art and Design i London.

Victoria Hovland har tatt en Master i tjenestedesign ved AHO. Hun kommer fra Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) hvor hun har vært førstekonsulent innen ledelse og organisering.

De to førsnevnte er allerede i gang med prosjekter hos Uniform, mens Basthus Nilsen begynner i januar.

Nye store prosjekter

– Endring i kurs har allerede båret frukter i forhold til hvilke kunder og prosjekter vi jobber med.

NSB, som byråets største kunde, ga oss fornyet tillit før sommeren med ny rammeavtale. I tillegg til grafisk design og interaksjonsdesign er nå også tjenestedesign inkludert. Dette er et viktig satsningsområde for å øke kundeopplevelsen til NSBs kunder. Vi har også vunnet kontrakten som Jernbaneverkets designpartner og er i gang med flere prosjekter. I tillegg har vi nettopp startet et prosjekt som handler om opplevelsesdesign med mål om å sette Oppland på kartet med langrennopplevelser i verdensklasse, skriver Uniform i pressemeldingen.