Fire til HK
Etter tre stjerner i Stella og førstepris i Årets Byrå, utvider HK Reklamebyrå mannskapet. Inn kommer fire spennende forsterkninger.
Didrik Morits Hallstrøm er ansatt som art director og kommer fra reklame- og designbyrået Kib & Morits i Volda. Her har han vært kreativ leder med ansvar for kunder som Høgskulen i Volda, Vartdal Plast, Hovden Møbel og Mørenett.
Stolt og glad
– Det føles godt å være tilbake på et større lag. Dyktigere, vennligere og mer fremoverlente trøndere skal du lete lenge etter. Jeg er stolt og glad og gleder meg til å lage løsninger som både blir sett og virker, sier Hallstrøm.
Etter praksisperiode som ga mersmak er Fride Herfjord ansatt som tekstforfatter i HK. Hun er utdannet innen PR, kommunikasjon og media ved Høgskolen i Volda og har vært praktikant hos Tankesmien Agenda.
– Jeg takket ja til tekstforfatterjobben i HK fordi jeg synes det er lærerikt og utviklende med så mye variasjon i prosjektene. Det handler om å ha en jobb der du lærer nye ting og har det gøy samtidig, sier Herfjord.
David Kollsete er ansatt som digital konsulent og kommer fra stillingen som digital business strategist i DigitasLBI, hvor han var i fire år. Han har opparbeidet seg bred digital erfaring fra arbeid med lokale, nasjonale og globale merkevarer. David er også styreleder i Trondheim Markedsforening.
Tiltrukket av ambisjonene
– Jeg ble tiltrukket av ambisjonene i HK og mulighetene som ligger i samspillet med de andre fagmiljøene i HK Alliansen. Å utvikle nyskapende digital kommunikasjon i et så dyktig lag som HK trigget meg skikkelig, sier Kollsete.
Med flotte skussmål fra Italia har Marit Andersen fått traineestilling som ad-assistent i HK. Hun er nyutdannet fra Nouva Accademia Di Belle Arti i Milano og Høyskolen Kristiania i Trondheim.
HK reklamebyrå er del av HK Alliansen og Midt-Norges største kompetansemiljø på kreativ kommunikasjon. I 2017 vant HK tre stjerner i Stella for Bufetat og ble kåret til Årets Byrå 2017 av Dagens Næringsliv og Regi.
Deler vår visjon
– Vi er alltid ute etter de flinkeste folkene og her har vi funnet fire som passer veldig godt inn i HK. De jobber hardt, de er idésterke og de deler vår visjon om å være best i klassen på kommersiell kreativ kommunikasjon, sier Olav Svartøien, daglig leder i HK Reklamebyrå.
– Med denne firerbanden på laget er vi enda bedre rustet for morgendagens oppgaver, sier Svartøien.