Nye krefter i Making Waves

Design- og teknologiselskapet rekrutterer utenfor landegrensene.

89151 597a6 original
Fra venstre: Tjenestedesigner Kostja Paschalidis, designer Maria Bono, Gøril Julin (leder for UX/UI design), Marte Holmøy (leder for Experience design) og daglig leder Kim Ydse Krogstad.

NOA-byrået Making Waves melder om rekordoverskudd i 2017. De forteller samtidig at de har hentet inn nye folk grunnet økende oppdragsmengde, og understreker at byrået har en tydelig målsetting om å sikre mangfold i arbeidsstokken.

– Vi jobber hardt med rekruttering av flinke folk fra både inn- og utland, forteller daglig leder Kim Ydse Krogstad.

Marte Holmøy leder Experience Design, som i dag består av 80 hoder. Hun utbroderer:

– Kreative team bestående av folk med ulik bakgrunn og kompetanse er helt nødvendig for å løse oppdragsgivernes stadig mer komplekse problemstillinger og matche sluttbrukernes økende forventninger, sier Holmøy.

Byrået har nylig hentet designeren Maria Bono fra Deloitte Digital. Hun er opprinnelig fra Spania, og etter bare noen få år i Norge har hun allerede rukket å lede Grafills fagruppe for interactive.

– Jeg begynte å jobbe i Making Waves fordi selskapet stadig nevnes for sin gode kultur. Det er spennende å se et selskap som utforsker hvordan det kan endre seg gjennom mangfold. Det håper jeg å bidra til, sier Bono.

Byrået har også ansatt den greske tjenestedesigneren Kostja Paschalidis, som har jobbet for Accenture-eide Fjord og andre byråer i London.

– Making Waves nevnes som et av de beste, om ikke det beste, selskapet i bransjen i Norge. Det blir også en god mulighet for til å forsette å arbeide med tilsvarende problemstillinger som jeg har jobbet med tidligere, sier Pachadilis.