Patchwork får kundedirektør

Byrået øker sin strategiske kompetanse med Håvard Windstad som byråets nye kundedirektør.

90574 57fab original
Den nye ledergruppen i Patchwork: Byråleder Merethe Nyvold Johannessen, rådgiver Håvard Winstad og produksjonsleder Simen Sund.

Patchwork begynte som spesialister på sosiale medier i 2008. I dag er byrået «fullservice», med kontorer i Stockholm, København og Oslo, og de tilbyr strategisk rådgivning, innsiktsarbeid og kreative løsninger på tvers av alle kommunikasjonsflater.

Mangfoldig bakgrunn

Fra september styrkes staben med den erfarne rådgiveren Håvard Windstad, som har flyttet inn i den gamle margarinfabrikken på Tøyen, hvor Patchwork holder hus. Winstad kommer sist fra Mediacom.

– Håvard styrker oss gjennom sin mangfoldige bakgrunn fra både kreative byråer, mediebyrå og analyseinstitutter. Han har erfaring med kunder som VW, Skoda, Flytoget, og ikke minst Procter & Gamble på et internasjonalt nivå, forteller byråleder Merethe Nyvold Johannessen, som er svært fornøyd med å få rådgiveren på plass.

– Hans kompetanse på strategi, innsikt og ledelse kan passe fint inn og hjelpe oss å utvikle byrået til en stadig mer attraktiv partner for både eksisterende og potensielle nye kunder. Dessuten er han skikkelig bra fyr og flink med folk.

– En spennende rolle

Kontrakten ble signert før sommeren, og Windstad har gledet seg til å komme i gang.

– En spennende rolle i et litt mindre byrå føles riktig nå, og jeg gleder meg til å jobbe tett med denne fine gjengen. Patchwork Norge er et ungt byrå, med solide eiere, et høyt ambisjonsnivå og et sterkt nordisk miljø med mye strategisk og kreativ kraft. Ambisjonen er å være med på å bidra til at byrået kan ta andeler i det norske markedet, avslutter den nystartede kundedirektøren.