Seks kreative hjerter til GK

Byrået på Solli Plass fortsetter veksten innen kreativitet og design. 
– Nok en manifestasjon på at GK er et kommunikasjonsbyrå og ikke et puslete, lite PR-byrå, sier Hans Geelmuyden.

På fem år har den kreative satsningen i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese vokst til 45 personer, og utgjør nå nesten halve byrået. Etter sommeren har flere nye krefter kommet til, et resultat av at kundemassen og oppdragene i GK endrer og utvikler seg.

Byrået forteller at de derfor nå har ansatt «to design-fyrtårn», to kreatører en filmprodusent og en formgiver: Therese Jacobsen, Ida Ekroll Johansen, Espen Vegard Dysvik Hagen, Erik G. Lysø, Anette Sandbu og Nina Beate Berg.

GK-sjef Hans Geelmuyden understreker at det er en bevisst satsing på kreativitet i kommunikasjonsbyrået, og at dette nå også innebærer større merkevare- og designprosesser, og innholdsproduksjon.

– Nå har vi en god balanse mellom analyse, strategi, kreativitet og produksjon. Og ikke minst en sunn blanding av erfarne og yngre krefter, sier Geelmuyden.

I «kreatørgruppa» i GK inngår nå syv kreative team, et tverrfaglig grafisk- og motion-designteam, in house film/video-produksjon, community managers, digitale utviklere, rådgivere og egne prosjektledere på markedskommunikasjon.

– Selv mamma kjenner jo til GK!

GK har spurt alle de seks nyansatte hvorfor de valgte å komme til GK, og Geelmuyden selv stusser litt over at ingen nevnte samfunnsforståelse. Kort oppsummert kan det likevel nevnes at byråets nye medarbeidere mener GK har en unik posisjon i kommunikasjonsbransjen, fordi byrået både er en bauta og en utfordrer

Den beste begrunnelsen var det likevel kreatør Erik Lysø som kom med: 

– Selv mamma kjenner jo til GK. Det sier vel egentlig alt om byråets posisjon! 

Mer om de nyansatte

Designer Therese Jacobsen er hentet fra Designit Oslo, og ansatt som senior rådgiver i GK. Hun har tidligere erfaring som Kreativ leder i Dinamo Design og lead designer i Scandinavian Design Group.

Ida Ekroll Johansen er hentet fra Dinamo, hvor hun har jobbet som designer siden 2012. Hun har en mastergrad i design, en bachelor i visuell kommunikasjon fra Kunsthøgskolen og har blitt tildelt hedersprisen i Merket for God Design.

Espen Vegard Dysvik Hagen er ansatt som senior kreatør i GK. Han er utdannet tekstforfatter fra Westerdals og bibliotekar fra Høgskolen i Oslo og Akershus, og har erfaring fra byråer som Dinamo, Hei! Reklamebyrå, DDB, Grey og Electricbrandy.

Erik G. Lysø er hentet fra JCP PR & Advertising og ansatt som kreatør/tekstforfatter i team med AD Hanna Rolland Sverdrup. Han har bakgrunn som kreatør fra Leo Burnett Bucuresti, Ogilvy & Mather Frankfurt, Både Og og Isobar.

Anette Sandbu skal fylle en etterlengtet rolle som filmprodusent i GK. Hun har 10 års erfaring fra TV- og filmbransjen, hvor hun de siste årene hovedsakelig har jobbet med reklamefilm, den siste tiden i Schjærven-datterselskapet Clockwork. 

Nina Beate Berg er ny formgiver i GK. Etter AD-utdanningen fra Westerdals har hun hatt praksis i NRK Super og vært innom We Are Live som kreatør. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.