Bekk styrkes på design og mikrotekst
Jula kom tidlig til Bekk i år, som fikk fire nye kreative hoder på tampen av året: Marlin Tollefsen, Hanna Blisten, Amira Azmi og Christoffer Aadalen.
Teknologiselskapet Bekk er et tverrfaglig miljø med prosjekter innen alt fra visuell identitet til digital tjenesteutvikling. Nå har selskapet skaffet seg tre nye designere og én tekstforfatter:
- Marlin Vanebo Tollefsen startet i Bekk i august etter å ha fullført designutdanningen ved Høyskolen Kristiania. Hun kom først inn som intern mens hun fullførte hovedoppgaven sin, som gikk ut på å lage et mobilspill som skulle øke barnas bevissthet rundt forsøpling av havet.
- Christoffer Aadalen kom til Bekk en måned etter Marlin. Han er dansk, oppvokst i Sveits og bor i Norge. Christoffer er utdannet i både Sveits og ved Kunsthøgskolen i Oslo, og har flere års erfaring fra å drive eget designstudio.
- Amira Azmi er siste tilskuddet til designmiljøet og startet nå i november. Hun er utdannet fra Nanyang Technological University i Singapore og University of Leeds. Som en del av utdanningen har Amira hatt en flere internships, blant annet hos norske Bleed.
- Hanna Blisten kom til Bekk i desember, etter tre år som innholdsrådgiver i Netlife. Hun har journalistikkutdannelse fra Norges Kreative Fagskole og erfaring som journalist i lokal-, region- og riksaviser, men etablerte seg raskt i UX-bransjen etter redaktørroller i Posten og Bring og Jernia.
– De siste månedene har vi fått fire spennende og sterke profiler med bakgrunner som passer godt til det kreative miljøet vårt, utbroderer administrerende direktør Olav Folkestad i Bekk.
– I likhet med mange andre aktører i bransjen merker vi at design, design thinking, digital produktutvikling og generell digitalisering står høyt på agendaen hos norske selskaper. Samtidig ser vi verdien av å tilby hjelp med tekstproduksjon og konsekvent ordbruk, for å gjøre brukeropplevelsen i selve produktet enda bedre, avslutter Folkestad.