Fra ADP til SDG

Motion Designer James Martin går fra Animasjonsdepartementet til Scandinavian Design Group.

James Martin har jobbet i Animasjonsdepartementet som regissør med spisskompetanse innenfor reklame, design og animasjon. 

– Etter fem år i ADP har jeg bestemt meg for å skifte fokus fra reklame, til å jobbe med design, forretningsutvikling og merkevarebygging. Sammen med Scandinavian Design Group vil jeg dyrke vår felles interesse, i et voksende digitalt marked i Norge, hvor design innebærer bevegelse. SDG er en relativt nylig sammensatt gruppe mennesker med bred kompetanse, som virker både fokuserte og ivrige etter å utforske mulighetene for moderne merkevarer. Den generelle viben, både folka og kulturen, virker veldig bra, så jeg er kjempefornøyd med valget om å starte i SDG, og gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver, sier Martin.

Martin har mer enn ti års erfaring fra reklamebransjen, TV, design og eventer. I tillegg til ADP har han jobbet hos Toxic, Kitchen og Fjord i Helsinki. Han har samarbeidet med stort sett alle reklamebyråene i Oslo for kunder som OBOS, Infinitum, Gullblyanten, Statoil, McDonald’s, Avinor, TV 2, TINE, Webdagene og Angry Birds. James trer nå inn i rollen som Experience Designer i SDG.

– Vi er veldig fornøyd med å ha fått James med på laget. Med hans spesialistkompetanse innen animasjon blir han en viktig ressurs. Motion er et sterkt virkemiddel i merkevareopplevelsen, og med James om bord kan vi skape enda flere magiske øyeblikk gjennom hele kundereisen, sier Managing Director Anne Marie Brady i Scandinavian Design Group.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.