Ny daglig leder i Retail Energy

Retail Energy henter Håkon Smith Andersen fra konsulentselskapet dunnhumby.

93519 cc844 original
Håkon Smith Andersen og Sigurd Herrlin Sørensen. Foto © Retail Energy

– Et viktig grep for å utvikle enda mer treffsikre og effektive kommunikasjonsløsninger for kundene våre, sier avtroppende leder og grunder Sigurd Herrlin Sørensen, som har styrt byrået siden oppstarten i 2012.

Håkon Smith Andersen kommer fra seks år som Head of Customer Communication and Media i konsulentselskapet dunnhumby. Ifølge Herrlin Sørensen er ansettelsen en del av en omfattende strategiprosess/omstrukturering for å fokusere mer på innsikt og analyse for optimalisering av kundeopplevelser og salg i butikk.

– Gjennom ansettelsen av Håkon viser vi at vi tar innsikt og analyse på alvor i arbeidet med å utvikle treffsikre og effektive kommunikasjonsløsninger for våre kunder. Dagens varehandel er gjennom en spennende transformasjon der kundene forventer en sømløs kundeopplevelse, der nett og fysisk butikk smelter sammen. Dette vil sette større krav til hvordan handelsaktørene kommuniserer mot markedet. Innsikt, analyse og måling vil bli enda viktigere i arbeidet med å ta frem effektiv og god kommunikasjon gjennom å forstå den nye kundereisen, sier Herrlin Sørensen, som nå tiltrer stillingen som arbeidende styreformann og rådgiver.

Vil optimalisere kundeopplevelsen

Smith Andersen har også tidligere erfaring fra salgs- og markedsledelse fra leverandørleddet hos L`Oréal og Nike, og er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

– Vi møter stadig høyere forventninger fra kundene i alle markeder, og det er avgjørende å sette kunden først i alle prosesser. Det handler om å forstå kundenes behov og skape de optimale kundeopplevelsene for å drive salgsvekst. Jeg ser fantastiske muligheter fremover, og stort potensial for mange aktører og bransjer, sier Smith Andersen.

– Retail Energy er et reklamebyrå som har tatt en tydelig posisjon som et selskap som er eksperter på retail marketing, optimalisering av butikkleddet og som tar kundereisen på alvor. Skulle jeg bytte jobb måtte det være til et miljø som tar retail på alvor, avslutter han.