Internasjonale talenter til Bleed

Bleed ansetter to internasjonale talenter innen grafisk og digitalt design: Slovakiske Jana Papiernikova og franske Leila Sliman.

93965 31c4f original
Leila Sliman og Jana Papiernikova.

– Jana og Leila er veldig sterke faglig og har erfaring fra prosjekter over hele verden, inkludert her i Norden. Kompetansen deres er perfekt match for oss, sier partner og kreativ leder Svein Haakon Lia i Bleed.

Leila Sliman er fra Paris og jobber i skjæringspunktet grafisk- og interaksjonsdesign. Hun har en master i grafisk design og en MA (Hons.) i interaktiv media fra Pantheon-Sorbonne. Leila har erfaring fra Stupid Studio i København, Seven Circles i Paris og har bidratt til en rekke prosjekter innen app-design, tjenesteutvikling og digitalt design.

– Helt siden jeg var ferdig med studiene har jeg ønsket å reise utenlands for å lære av de beste. Jeg fant Bleed via Instagram og ble imponert av den distinkte stilen og tverrfaglige tilnærmingen til oppgaveløsning. Bleed er et studio som virkelig står for noe, sier Leïla.

Jana Papiernikova er opprinnelig fra Slovakia, men har erfaring fra New York og fra Anti i Bergen. Hun er spesielt sterk på konsept- og merkevareutvikling, og innen mote og skjønnhet. Tidligere kunder inkluderer det anerkjente fransk parfymemerket Diptyque. Jana er også en av tre medgründer av motemerket Mia Toman.

– Bleed har en unik kombinasjon av skyhøyt designfaglig nivå, spennende metodikk og et internasjonalt arbeidsmiljø. Som byrå spiller de i den europeiske elitedivisjonen, sier Jana.

Tverrfaglig tilnærming

– Bleed bruker metodikk som opprinnelig forbindes med tjenestedesign og strategi, men har vårt faglige utgangspunkt i kreativ kommunikasjon og grafisk design. Vår holdning er at metodikk kan læres, mens intuisjon og fingerspissfølelse er medfødt, og må dyrkes! I dette bildet er Jana og Leila perfekte tilskudd til miljøet, sier daglig leder Christoffer Nøkleby.

Bleed har totalt 18 ansatte og omsatte i 2018 for 23 millioner kroner.