Analyserådgiver til Dinamo

Dinamo henter analysesjef Håvard Windstad fra MediaCom til Dinamo Reklame.

10851 683f4 original

– Håvard kjenner vi fra arbeid på felles kunder og som reklamekommentator i DNs reklamebarometer. Med Håvard som en del av miljøet på Lagåsen har vi sikret oss en av landets desidert mest erfarne reklame- og medieanalytikere, sier Anders Von Krogh, leder for Dinamo Reklame.

Windstad har erfaring fra en rekke annonsører, som SAS, H&M, IKEA, Volkswagen, TINE og Posten Norge. han har vunnet priser som mediestrategiprisen 2009 for en kampanje for Kunnskapsdepartementet med Try, samt flere premieringer i Stella.
– Vi ser frem til å få Håvard inn som konsulent. Det er økt etterspørsel innen reklamemarkedet etter mer effektiv og målbar reklame. Kunderådgivere med tydelig bakgrunn innenfor forbrukerinnsikt og målgruppeforståelse vil styrke oss innen dette viktige fagområdet, forteller von Krogh.

– Jobben som kunderådgiver i Dinamo er en utfordring det ikke var mulig å la gå forbi. Jeg er nysgjerrig på den kreative delen av reklamefaget og gleder meg til å bidra inn i de tidligste fasene av kommunikasjonsprosessen, sier Windstad.

Fra februar inneværende år har også Pål Drage arbeidet med analyse for kommunikasjonshuset på Lagåsen. Von Krogh mener analysekompetanse internt på huset gir utvidede muligheter.
– Siden Pål Drage begynte i februar har vi sett klare effekter av dette. For det første har vi nå rådgivere som kan bidra i langt sterkere grad enn hva et analysebyrå kan gjøre. Med denne kompetansen internt vil vi ha en analyserådgiver involvert i hele prosessen, fra tilbudsskriving til effektmåling etter endt kampanje. For det andre har vi mulighet til å utarbeide analyser svært hurtig på det arbeidet vi gjør og dermed kunne sørge for at kampanjene våre treffer enda mer presist.

Foto: Dinamo