Bjørn Erik Aasebø tilbake i utendørsbransjen

Clear Channel ansetter Bjørn Erik Broady Aasebø i en nyopprettet stilling som Head of Agency, hvor han blir ansvarlig for medie- og reklamebyråene. Han vender tilbake til utendørsbransjen etter seks år som kommersiell direktør i Nent Group Norge.

BE Bx
Bjørn Erik Broady Aaseby var tidligere markedssjef i JCDecaux. Nå har han blitt ansatt i en nyopprettet stilling i Clear Channel.

Den nye rollen til Broady Aasebø inngår i den norske ledergruppen og vil rapportere til Country Manager Dennis Højland Nyegaard.

– Jeg har «vokst opp» i utendørsbransjen og vært med på å transformere kanalen til et veldokumentert medie med fantastiske kreative muligheter, og med svært god effekt. Når jeg nå vender tilbake etter nær seks år i TV, er det med visshet om at utendørs skaper store verdier for sine kunder, og at Clear Channel har et sterkt ønske om videre utviklingen av kanalen, sier han og legger til at han virkelig ser frem til å starte i den nye rollen.

Ifølge Country Manager Dennis Højland Nyegaard har utendørs fremdeles et stor potensial å ta ut i Norge i form av nye markedsandeler.

– Vi har en helt tydelig ambisjon for vekst i Norge, både for Clear Channel og utendørs som kanal. Bjørn Erik blir en viktig ressurs for oss for å kunne ta ut vår ambisjon. Hans lange og brede erfaring innen både TV og utendør vil være et viktig bidrag til å styrke vår posisjon. Medie- og reklamebyråene er svært viktige partnere for oss, og vi ønsker å styrke samarbeidet på flere områder, sier Højland Nyegaard.