Dejlig rådgiver til McCann

Jørgen W. Bjerke (37) har begynt i stillingen som rådgiver i McCann.

5698 7ec6e original

Bjerke fra jobben som marketingsjef i VisitDenmark, hvor han de siste årene har forvaltet et av Norges mest kjente, folkekjære og premierte reklamekonsepter, «Det er dejlig å være norsk – i Danmark».

I vinter mistet Dinamo sitt mest premierte reklameteam, Torstein Greni og Stein Simonsen, til konkurrenten McCann. Kunden de hadde vunnet mest for var VisitDenmark, og kundekontakten var marketingsjef Jørgen W. Bjerke. Nå følger Bjerke etter kreatørteamet, og flytter inn i McCanns lokaler ved Akerselva.

Sendte flyttekasse etter jobbtilbud. – Vi fikk bekreftet vårt inntrykk av Jørgen allerede i måten han besvarte jobbtilbudet vårt på. Han sendte oss en flyttekasse med personlige eiendeler, som familiefotoet, yndlingspennen, tøflene og diverse annet nips til kontorpulten, sier Client Service Director Janne Espevalen i McCann. Men selv uten pappesken hadde Espevalen jublet over å få Bjerke inn i rådgiverstaben.

– Alt VisitDenmark har gjort på tvers av kanaler og plattformer de siste årene forteller det meste om hvorfor vi fattet interesse for Jørgen. Ikke minst er vi imponert over hvordan et tradisjonelt reklamekonsept er tatt ut på nye og spesielt digitale flater. Resultatene taler for seg, enten vi snakker om profil og liking, antall norske overnattinger på dansk jord eller reklamepriser som Gullblyanter og Gullmikker, avslutter Espevalen.

Bjerke er allerede i gang og er etter sigende storfornøyd.
– Her er det flinke folk, spennende kunder, god lunsj, pene jenter og kort vei til jobb, forteller han.