Digital vekst for Dinamo

Maria Røsok fra Making Waves og Charlotte Dahll Brecke fra MediaFront går til Dinamo.



Fra nyttår bytter Maria Røsok beite og blir en del av kommunikasjonsmiljøet på Lagåsen som ny daglig leder for Dinamo Design. Røsok kommer fra Making Waves.

– Jeg opplever Dinamo som et sammensatt selskap med et bredt spekter av tjenester. Dinamo har veldig sterke merkevarer på kundelisten og med det flerfaglige miljøet kan huset tilby kundene spennende løsninger. Helhetlige kommunikasjon over tid i flere kanaler, gir gode brukeropplevelser, økt konkurranseevne og forhåpentligvis økt lønnsomhet, påpeker Røsok, som har en klar formening om fokuset for Dinamo Design i tiden fremover.

– Behovet for merkevarebygging og kommunikasjon i digitale kanaler er voksende, og bør og skal satses videre på. Jeg ser frem til et tett samarbeid med alle de ulike enhetene i Dinamo, særlig Dinamo Soulpolice.

Fra Mediafront McCann. Til Dinamo kommer også Charlotte Dahll Brecke. Dahll Brecke har i ti år jobbet med digital rådgivning og var en av gründerne i Mediafront som i 2010 ble kjøpt opp av McCann.

– Dinamo er inne i en veldig spennende fase der det digitale skal satses ytterligere på. Å få jobbe med Dinamo Soulpolice, Helge Tennø og de øvrige fagmiljøene vil bidra til at jeg kan videreutvikle min lidenskap for fagfeltet, kommenterer Dahll Brecke.

Dahll Brecke forlater Mediafront, et selskap hun selv var med på å starte for over ti år siden.

– Det har vært veldig spennende å jobbe med å utvikle Mediafront til det selskapet er i dag. Men nå var tiden inne for noen nye utfordringer etter mange år i selskapet og da er Dinamo et perfekt neste steg.

Dinamo Soulpolice i vekst
. Dinamos digitale enhet, Dinamo Soulpolice, har siden sin inntreden i Dinamo blitt tredoblet i størrelse.

– Dinamo Soulpolice har hatt en rask vekst som følge av at våre kunder har kunnet få digital rådgivning og produksjon samme sted som andre tjenester, noe som gir helt integrerte løsninger. I tillegg har Dinamo Soulpolice et hus med alle fagdisipliner i ryggen når nye kunder skal hentes inn, sier administrerende direktør i Dinamo, John Arne Medalen.

Medalen mener at det digitale fokuset Dinamo har påvirker rådgivere i alle fagdisipliner.

– Enten man har tung digital kompetanse eller ikke så får man fort forståelsen av hvordan det digitale kan integreres i våre løsninger. Med et miljø som Dinamo Soulpolice under samme tak som PR, Design, Reklame og de andre enhetene våre, er det digitale noe som opptar hele huset, påpeker Medalen.