Hanker inn ny fagkompetanse

Good Morning vokser stadig og henter nå inn utvikler Petter Ruud og sosiale medier-rådgiver Lise Dragland.

57052 47729 original
Lise Dragland og Petter Ruud. Foto: Good Morning

Begge ansettelsene er et videre steg for å styrke Good Mornings kompetanse og posisjon som fullverdig digitalbyrå.

Petter Ruud (28) har en sterk bakgrunn fra Krèatif hvor han har videreutviklet deres CMS og nettbutikkløsninger. Petter har allerede tyvstartet på flere prosjekter for Good Morning og hans kompetanse er kjærkommen.

– Vi startet å lete etter en ren backend-utvikler, men endte opp med en svært dyktig hybrid; Petter kan både skrive de tunge kodene bak, i tillegg til å kode det som er synlig i våre løsninger, forklarer byråleder Eirik Fjellaksel.

– Jeg har allerede jobbet på flere spennende prosjekter og kunder, og gleder meg til nye utfordringer i Good Morning, kommenterer Ruud.

Satser på realtidsmarkedsføring

Lise Dragland (29) er utdannet tekstforfatter, og har de siste årene jobbet som innholdsansvarlig for Billettservice og gjort seg bemerket internasjonalt hos Ticketmaster. Nå skal morgenkaffen inntas hos Good Morning. Her skal hun både jobbe som kreatør og sosiale medier-rådgiver.

– Jeg synes Good Morning leverer knallbra produksjoner som alltid har det lille ekstra. I tillegg så er det en kjempeflott gjeng som jobber der, derfor ble jeg superhappy da Eirik tok kontakt.

Good Morning har høstet internasjonal ros for sine innovative løsninger som setter brukeropplevelsen i fokus. Nå skal byrået også lage innhold på sosiale flater som skiller seg ut fra støyen og genuint engasjerer.

– Realtidsmarkedsføring er hett og det er ikke uten grunn, bemerker Fjellaksel.

– For å være relevant og treffe med budskapet må man tenke kjapt, være på hugget og lage innhold «på farten». Det er et utrolig spennende segment som befinner seg et sted mellom nytte, underholdning og reklame. Dette er ett av de nye områdene vi kommer til å fokusere på fremover.