Klar for nye eventyr i Increo

UX-designer Tone Darrud skifter beite.

Tone bilde til artikkelx
UX-designer Tone Darrud er klar for nye eventyr i Increo.

Interaksjonsdesigner Tone Darrud får mer å sjonglere når hun bytter ut økonomi og regnskap med en bred kundeportefølje. – Det var nettopp tempoet og variasjonen som gjorde at jeg valgte å ta steget over i byrålivet, sier Darrud.

Som UX-designer i Visma-eide Tripletex har hun strømlinjeformet kundereiser både på nettsiden og i det populære regnskapssystemet.

– 2,5 år i samme bransje er en liten evighet i designverdenen. Etter hvert kjente jeg på behovet for å utfordre meg selv gjennom mer variasjon, sier Darrud.

Med både høyt etterspurt kompetanse og en pen CV, var Darrud vant til å bli oppringt av hodejegere. Men jobben som stakk seg ut, var en hun tilfeldigvis fant mens hun scrollet Finn.

– Increo søkte etter en interaksjonsdesigner, og jeg skjønte at dette var midt i blinken. For det første hadde jobben den variasjonen jeg så etter, men det var åpenbart at de visste nøyaktig hva de så etter. Det fortalte meg at de forstår min rolle, og det er et sånt sted jeg vil jobbe, sier Darrud. – Læringskurven blir nok bratt, men jeg gleder meg til å sparre med flinke folk, sier hun.

Test-evangelist

UX-talentet ser nå frem til å ta med seg egen tankegang inn i det tverrfaglige Increo-miljøet. Det inkluderer Darruds egen hjertesak: brukertesting.

– Det er fremdeles altfor mange som tror at noe som er pent i Photoshop, automatisk blir en god brukeropplevelse. Men det vet du ikke før du tester. For det første må du tegne opp reisen først, og så må du teste i flere runder. Lag små mikrotester for deler av konseptet, sier hun og avslutter:

– Små og hyppige brukertester er nøkkelen til suksess.