Markus Lind til Good Morning

Forlater Try/Apt og begynner i digitalbyrået Good Morning, hvor han skal etablere egen kreativ avdeling.

52073 e68ae original
Markus Lind. Foto: Good Morning

– Vi har kjent Markus i flere år, og jo mer vi har snakket sammen, jo mer har vi fortstått at vi passer sammen. Det vi liker med Markus som kreatør er spesielt to ting. Den ene er at han lager konsepter som føles veldig relatert til merkevaren. En annen egenskap er at han tror veldig på knutepunktet mellom teknologi og kommunikasjon, sier Eirik Fjellaksel, byråleder og rådgiver i Good Morning.

– Jeg har fulgt Good Morning siden oppstarten og det er fantastisk hvor mye de har fått til på så kort tid. Produksjonene holder en pixel-perfeksjonisme som setter dem i det absolutte toppsjiktet i verden. På Awwwards er firmaet rangert som nummer ni i verden foran giganter som Mediamonks og Firstborn, så det skal bli utrolig spennende å få være med å utvikle selskapet videre ved å etablere en kreativ avdeling, sier Markus Lind.

Planen er å gjøre Good Morning enda bedre rustet til å videreforedle tanker og konsepter fra samarbeidende byråer, men også kunne stå litt mer på egne bein der det er naturlig.

Produktutvikling og kommunikasjon

– Jeg tror kunder i større og større grad etterspør små, smarte løsninger som ikke nødvendigvis er de store profilbyggende reklamefilmene. Det ligger utrolig mye spennende i det å se på hvilke produkter kundene har og hvordan man kan gi disse en større verdi ved hjelp av digitale virkemidler. Jeg tror fremtidens reklame ligger i brytningspunktet mellom produktutvikling og kommunikasjon. Og her tror jeg Good Morning har mye å bidra med. Samtidig så har jeg trua på å ta kunden litt mer med på den kreative prosessen, fremfor å fremmedgjøre dem fra den. De beste ideene kommer fra de beste innsiktene og her sitter kunden på et hav av kunnskap som bør utnyttes, sier Lind.

Trist å forlate kolleger

Han synes det er vemodig å forlate Try/Apt etter seks år.

– Det verste er egentlig å forlate de fine menneskene som jobber her. Det beste er at jeg har fått med meg et knippe verdifulle erfaringer som jeg tror kommer godt med.

Lind har jobbet på prisvinnende jobber som «Hormonsjekk» og «BlueMotion Roulette». I 2010 satt han i cyber-juryen i Cannes etter å ha vunnet en løve året før for en annen Volkswagen-jobb.

Good Morning er et digitalbyrå som spesialiserer seg på strategi, kreativitet, design og utvikling. Selskapet har kontorer i Oslo og Stockholm.