Melder overgang til 4 1/2

Regissør Thomas Hilland har forlatt produksjonsselskapet Motion Blur til fordel for 4 1/2.

5045 177b7 original


Hilland har de siste årene laget filmer for både internasjonale og lokale kunder som Adidas, Diesel, Toyota, Coca-Cola (OL i Bejing), Nutrilett Smoothie, Kvikk Lunsj, Sony, Statkraft og Volkswagen.
– Thomas Hilland har en helt unik evne til å lage vakker visuell film. Han har Bachelor of Arts fra St. Martin’s School of Art i London, hvor han studerte grafisk design og foto. Etter graduation begynte han som designer på Vogue, før han ble headhuntet til Italia av Oliviero Toscani for å bli AD for Benettons Colors Magazine, forteller Vigdis Roset, produsent i 4 1/2.

Epledebut.
Hilland vendte senere tilbake til London for å bli en del av reklamerebellene Mother på begynnelsen av 2000-tallet. Her vant han priser i både British D&AD Awards og amerikanske The One Show, i tillegg til UK Campaign of The Year. I løpet av de seks årene han jobbet på reklamebyrået begynte han også å regissere kortfilm og musikkvideoer, deriblant Röyksopps debutvideo «Eple» som fikk mye oppmerksomhet, og som førte til at han tok steget til å bli regissør på heltid.

Som regissør har han blitt nominert til Best Young Director i Cannes, og ifølge Boards Magazine er han en av verdens 10 mest interessante regissører (First Boards Awards).

Hilland er for tiden aktuell med kortfilmen «Sweat», som er plukket ut til Portobello Filmfestival nå i september. Den kan du se her.

I spilleren: En Hilland-regissert reklamefilm for Pokerstars (produsert av Partizan).