Molte henter digitaltalent fra Carat

Marketingbyrået Molte ansetter Radoslaw Krzeski i en ny stilling som Digital Markedsfører og Key Account Manager.

Moltepeolple
Radoslaw Krzeski og Guro Soelberg Martinsen i Molte.

Radoslaw Krzeski kommer fra stillingen som digital rådgiver og prosjektleder i Carat, og har jobbet med et bredt spekter store kunder i porteføljen sin. Han har sin første arbeidsdag denne uken og starter opp med hjemmekontor og Google-meet kontakt med sine nye kollegaer enn så lenge.

– Det var mange om beinet på denne stillingen, men Carat er en talentfabrikk, så det var en no-brainer å hente vår neste nøkkelansatt derfra, sier daglig leder Guro Soelberg Martinsen, som selv har vært ansatt i samme selskap i to omganger.

– Jeg tar med meg erfaring fra både GroupM og Dentsu, og ser frem til å bruke denne kunnskapen for å hjelpe kundene videre i Molte. Med Comify i ryggen, står byrået i en spennende utfordrerposisjon. Jeg er klar for å hjelpe selskapet til nye høyder og synes det er helt rått å få jobbe i et solid og erfarent miljø med Guro i spissen, sier Krzeski.

Soelberg Martinsen har en teori om hvorfor Radoslaw går fra et stort mediebyrå til en liten markedsaktør som Molte.

– Det er både skummelt, spennende og enormt utviklende å jobbe i et lite byrå, ettersom alt man gjør får så stor innvirkning, noe jeg tror trigger ham mest. I Molte vil Rado vokse med et større spekter relaterte fagområder innen kommunikasjon, marketing, design og teknologi, hvilket i sin tur også gir en bedre helhetsorientering som kommer kundene til gode. Radoslaw en people-person og er svært godt likt av kollegaer og kunder i Carat, så jeg føler meg helt trygg på at han på sikt vil bidra til å løfte Moltes kunder til nye nivåer, avslutter hun.

Om Molte

Molte er et digitalt markeds- og kommunikasjonsbyrå i Comify-gruppen, og er rigget for å treffe behovene til et større spekter markedsaktører. Selskapet kombinerer tjenester som dekker behovene hos IR-ansvarlig så vel som markedssjefer, kommunikasjonsansvarlige og webredaktører i selskaper som ikke har tilstrekkelige inhouse-ressurser. Per i dag har Molte åtte fast ansatte i tillegg til freelancere og har aktører som NFF, Omilon, Saint Gobain, Canal Digital, Verdensdagen for Psykisk helse og søsterselskaper i Comify på kundelisten.