Ny digital direktør til Dinamo

Helge Tennø blir kommunikasjonshusets nye digitale direktør fra 1. september.



I løpet av sine 33 år og har Tennø allerede opparbeidet seg bred kompetanse innenfor bruk av digitale plattformer. Han har besatt rollene som både kreativ og strategisk leder i Screenplay, jobbet med digital forretningsutvikling iItera Consulting Group og nå sist som Planner i Scandinavian Design Group.
– Denne sammensettingen viser en person med bred forståelse og nysgjerrighet i forhold til den digitale rekkevidden, sier administrerende direktør i Dinamo, John Arne Medalen.

– Helge skilte seg ut. Hans faglige utmerkelser og dette spennet i bakgrunnen hans gjør ham skreddersydd for denne stillingen. Helge er dessuten en etterspurt foredragsholder både i Norge og utover landets grenser og har gjort seg sterkt bemerket ved å være rangert som en av verdens 200 mest interessante bloggere hva gjelder bruk av digitale muligheter i markedsføring.

Sterk merkevare. – Dinamo representerer en helt egen nisje i norsk kommunikasjonsbransje, med flere av landets sterkeste merkevarer og kompetansemiljøer i alt fra TV-produksjon, redaksjonelle publikasjoner, pr, design, retail, dialog og reklame og ikke minst å inneha et solid digitalt miljø, sier Tennø.

Han skal få rollen med å koble nye ideer til nettet.
– Det som er spennende er at vi i dag må hjelpe merkevarer å tjene penger på måter som ikke fantes for fem år siden. Det er drømmeoppgaven jeg nå setter i gang med, og jeg gleder meg først og fremst til å lære mer og å skape løsninger sammen med flinke medarbeider, inspirerende kunder og oppgaver.