POL rekrutterer SoMe-hoder utenfor egen bransje

Byrået har ansatt kreative talenter fra NRK og Fremantle, samt en innholds-strateg med bakgrunn fra politikken.

Anya OJ Jr Ine
Fra venstre: Ine Mæland, Ole-Jacob Steen-Hansen og Anya Boyd Heen.

– Vi skal vokse og utvikle oss i takt med kundene våre og er helt sikre på at kreativitet koblet med forretningsforståelse og innsikt er nøkkelfaktorer for merkevarers suksess også fremover, sier byråleder Kjetil Botten Skogly i POL.

Nå henter byrået nye kreative talenter fra både NRK og Fremantle, i tillegg til en innholds-strateg med bakgrunn som rådgiver for Statsminister Erna Solberg.

– Nå skal vi ta enda mer av den sterke POL-kreativiteten inn i de digitale og sosiale kanalene. Vi skal gjøre SoMe på POL-måten, fortsetter Botten Skogly. Derfor styrker vi oss nå ytterligere på dette området med Ine Mæland, Anya Boyd Heen og Ole-Jacob Steen-Hansen, som er de siste tilskuddene til POL.

Mæland er utdannet innen journalistikk og kommer sist fra stillingen som leder for digital kommunikasjon, internkommunikasjon og employer branding i Statnett SF. Hun har tidligere hatt rollen som sjef for sosiale medier og som kommunikasjonsrådgiver for Statsministeren og Høyres Stortingsgruppe. Mæland har også bakgrunn fra DNB hvor hun blant annet var redaktør for dnb.no.

Fra NRK og Freemantle

Både Boyd Heen og Steen-Hansen har bakgrunn fra sosiale medier knyttet til TV-produksjon, og skal jobbe som SoMe-kreatører i POL. Boyd Heen kommer fra NRK hvor hun har jobbet som SoMe-ansvarlig, nettprodusent og regiassistent på produksjoner som «Blank», «17» og «19». Hun har også tilsvarende erfaring fra Feelgood og Discovery hvor hun blant annet har jobbet med «Praktisk info med Jon Almaas» og «Sånn er Norge».

Steen-Hansen har fem års fartstid som kreatør og SoMe-ansvarlig i produksjonsselskapet Fremantle hvor han har jobbet med utvikling og produksjon av digitale prosjekter og med TV-konsepter som blant annet «Exit», «Maskorama», «Idol» og «Norske Talenter».

– Dette er noen av de mest spennende ansettelsene vi har gjort på lenge, sier Botten Skogly. – Vi har bevisst gått utenfor vår egen bransje nettopp med tanke på å få nye vinklinger og erfaringer innenfor kreativitet og strategi, og vi er sikre på at Ine, Anya og Ole-Jacob vil bli høyt verdsatte ressurser både for kundene våre og for den videre utviklingen av byrået.