Rykker opp i McCann Worldgroup
Marius Zachariasen går fra stillingen som leder av McCann Digital og blir innovasjonsdirektør i McCann Worldgroup.
McCann Worldgroup innfører nå en rolle som er vanlig i større markeder, men som svært få norske byråer har adoptert, om noen.
– Marketingfaget er i endring og vi merker økt etterspørsel etter produkt- og tjenestedesign. Våre kunder ønsker bistand med å utvikle nye forretningskonsepter, og McCann Worldgroup har med våre mange spesialister en unik mulighet til å tilby strategisk innovasjon, gode konsepter og produksjon av høy kvalitet, sier Thomas Høgebøl (t.v.), administrende direktør i McCann Worldgroup.
– Vi ønsker å være kreative verdiskapere og levere design og kommunikasjonstjenester fra A til Å fra samme adresse. Det blir spennende å få videreutvikle selskapets tjenestetilbud videre. Flere ben å stå på betyr flere innganger til kunder, sier Zachariasen.
Et digitalisert McCann Worldgroup. Zachariasen har tidligere jobbet i Mogul, FastBridge og Apt, før han i 2006 fikk ansvaret for det digitale fagområdet i McCann.
– Marius Zachariasen har vært en viktig bidragsyter i arbeidet med å digitalisere MWG. Over 60 prosent av selskapenes omsetning kommer i dag fra digitale prosjekter og vi mener det nå er riktig å peke ut kursen videre. Innovasjon er viktig i en stadig mer konkurranseutsatt hverdag, og vi kommer til å jobbe aktivt for å lede utviklingen av dette fagfeltet i bransjen, avslutter Høgebøl.
McCann Worldgroup består av selskapene McCann, MediaFront, Scandinavian Design Group, IUM og EXP. Totalt er det circa 240 ansatte i selskapene. Foto: MWG