Simonsen og Greni til McCann

Det har lenge vært en dårlig skjult hemmelighet, men nå er det offisielt at Dinamo-teamet Stein Simonsen og Torstein Greni går til McCann.

9942 5676a original

McCann har i den siste tiden omstrukturert byrået og har satt sammen tverrfaglige grupper rundt kundene fremfor fagområdene. Nå er det klart at Dinamo-teamet Stein Simonsen og Torstein Greni går til McCann.

– Denne måten å jobbe på gjør at vi må ha mye mer innsikt i problemstillingen kundene våre møter daglig, og krever at vi utnytter det fortinnet vi har ved å huse spesialister fra så mange disipliner. Dette gjør McCann til en arbeidsplass for kreatører opptatt av verdiskapende idékraft, og som forstår viktigheten av å kunne mer enn én ting. Hvis det er ett team som oppfyller akkurat de kriteriene og som har utmerket seg på tvers av alle kanaler og disipliner de siste årene, så er det Stein Simonsen og Torstein Greni, sier Tore Woll, kreativ direktør i McCann, i en pressemelding.

– Det de har levert for kunder som Staples, Leger Uten Grenser, VisitDenmark og Statens Vegvesen er eksempler på medienøytrale ideer som løser et reelt problem lenge før det fyller en gitt mediekanal. Simonsen står også bak den eneste norske kampanjen som har vunnet internasjonal heder i kategorien for integrerte kampanjer [gull i Eurobest for Leger Uten Grenser], forteller Woll.

– Spennende å komme til byen
. – Vi opplever at McCann er veldig godt rigget for kundenes behov i årene som kommer, både hva gjelder reklamesyn og hvordan de bygger laget. For oss som har vært så lenge på landet skal det dessuten bli spennende å komme til byen, sier Stein Simonsen.

Torstein Greni og Stein Simonsen har vært henholdsvis åtte og ni år i Dinamo og er nå på plass i McCann.